Novinka!Portál Pracuj.sk vyjadruje podporu ľudom z Ukrajiny.Prepnúť na ukrajinský jazyk (Українська мова)

9 rád ako písať originálne články s požadovaným účinkom

Efektivita práceLucia Džurná
9 rád ako písať originálne články s požadovaným účinkom

Písanie textov už nie je záležitosťou len redaktorov a copywriterov. Blog si môže založiť každý, avšak kvalita obsahu by mala byť rovnaká ako u profesionála. Správna formulácia a osvojenie si základov SEO, dokážu vašu prácu zviditeľniť bez zbytočnej námahy.

Jednoduchšie aj zložitejšej platformy určené na uverejňovanie verejných textov sa riadia Optimalizáciou pre vyhľadávače (SEO). Je to proces, ktorý umožňuje, aby sa vaše webové stránky a ich podstránky umiestnili vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Okrem toho SEO ponúka návratnosť investícií, podporuje kvalitnú návštevnosť, zlepšuje predaj formou vyššej interakcie a ďalších príkladov by sa našlo ešte veľa.

SEO patrí medzi najsilnejšie stratégie digitálneho marketingu, vďaka čomu sa zaručuje podnikateľská podpora a požadovaný rast. Najväčšou výhodou si k tomu dokážete napomôcť sami a úplne zadarmo. Na to si však musíte osvojiť správne návyky.

Ak majú vaše články slabý dosah, vyskúšajte nasledovné:

Prineste niečo nové

Nikto nechce stále dookola čítať rovnaké články, ktorých je vďaka internetu nespočetne veľa. Je výhodou do textu zakomponovať prvky vhodné pre vyhľadávače a požadovanú propagáciu, ale bežný čitateľ vníma najmä obsah.

Nemusíte prísť vyslovene s niečím prevratným. Ide skôr o vlastnú interpretáciu, ktorá nebude zbytočne komplikovaná a zdĺhavá. Jedným z najlepších spôsobov je zhrnúť celú problematiku do jedného textu. Ak si situácia vyžaduje lepšie vysvetlenie, konkrétnejšie sa jednotlivým častiam venujte v osobitnom článku. V oboch prípadoch sa však oplatí parafrázovať z viacerých zdrojov.

Určite sa vyhnite kopírovaniu, či už celých textov alebo zdrojov. V mnohých prípadoch, Google dokáže odhaliť  duplicitný obsah.

Obrázky a fotografie

Jedinečnosť by ste mali zachovať aj pri výbere fotografií. Ak chcete mať istotu, aby po čase vybraný obrázok z internetu nebol odstránený, využívajú sa na to fotobanky. Tie ponúkajú široké spektrum kvalitného a dokonca aj zdarma obsahu. Nikdy však nie ste jediný, kto zmýšľa podobne. Preto sa často stretávame, i keď v odlišných článkoch, s identickou galériou. Vhodnejšie je hľadať fotku, s ktorou ste sa vy sami nestretli alebo použiť vlastné dokumenty.

Výber fotiek či obrázkov by určite nemali podceňovať stránky, ktoré ponúkajú služby a produkty.

Zvoľte vhodné kľúčové slová

Na jasné a jednoduché vyhľadávanie sa využívajú kľúčové slová. Z pohľadu SEO pomáhajú osloviť tých správnych ľudí. Cieľová skupina heslovito zadá do vyhľadávača čo potrebuje. Keď ste vymedzili tie najrelevantnejšie slová a väzby, otvoria práve váš článok. Ak však máte v tomto smere medzery, vyšší dosah môže dosiahnuť konkurencia.

Premýšľajte preto ako recipient. Píšte stručne a prirodzene. Nepoužívajte slová, ktorým nerozumiete, alebo ktoré by ste pri danej téme sami do vyhľadávača nenapísali. Kvalita je nad kvantitu, nie naopak. Priveľa kľúčových slov môže spôsobiť v hlave čitateľa zmätok.

Členenie textu

Namiesto prehnaného využívania kľúčových slov, venujte radšej pozornosť členeniu obsahu. Pri písaní článku vždy začínate s úrovňou nadpisu H1. Ďalšie kategórie text rozvíjajú po logických celkoch. Ani v tomto prípade by ste to však s nimi nemali prehnať.

Najmä značky H1 a H2 sú pre SEO a Google dôležité. Pomáhajú prehliadaču pochopiť, o čom text je. Naviac, pre vyhľadávač sú niektoré časti dôležitejšie ako iné. Práve preto do nadpisov odporúčame zakomponovať kľúčové slová a formátovanie.

Dôležitým kritériom je aj počet slov. Optimálne je použiť 1000 – 2000.

Používať môžete obrátenú pyramídu. Funguje na princípe, že najdôležitejšie fakty sú prvé, tie menej smerujú ku konci. Veľa ľudí má problém dočítať článok celý. V priemere sa zamerajú na úvodných 400 znakov. Táto škála je pre autora kľúčová, mal by jej preto venovať zvýšenú pozornosť.

Značenia

Pozor by ste si mali dať, aby ste to neprehnali s tučným písmom. SEO a Google takéto značenie neovplyvňuje, i keď si mnohí myslia opak. Značku „strong“ používa len autor textu na zvýraznenie častí, o ktorých si myslí, že by mohli byť pre čitateľa dôležité.

Nech si osvojíte akýkoľvek univerzálny štýl písania, mali by ste mať na pamäti, že čitateľ si text najprv v rýchlosti prejde očami. Na základe jeho prehľadnosti, zaujímavosti a dĺžke sa rozhodne či ho bude čítať ďalej alebo prejde na iný.

Prinúťte čitateľa článok otvoriť

Ako inak, hlavnú úlohu zohráva prvý dojem. I keď máte akokoľvek prepracovaný obsah, ale zanedbáte formuláciu titulku, výsledný efekt nebude najlepší. I Keď sa hovorí, nesúď knihu podľa obalu, v tomto prípade platí presný opak.

K názvu článku pristupujte zodpovedne. Opäť je výhodou premýšľať ako cieľová skupina. Vystihnite ním gro , o čom článok je. Buďte stručný a pritom zaujímavý. Užitočnou taktikou je použitie aspoň jedného kľúčového slova. Pomôcť si môžete

bezplatným nástroj od Google – Plánovač kľúčových slov.

Prečítajte si po sebe článok

Čitateľ očakáva určitú kvalitu. Profesionálne určite nie je, ak ako prvé do očí udrú preklepy či hrubé gramatické chyby. Dajte si na to pozor, prečítajte po sebe text pokojne aj dvakrát alebo ho dajte zhodnotiť niekomu inému. Ak chcete zvládnuť všetko sami, odporúčame používať slovník alebo funkciu automatickej opravy vo Worde.

Vyhnite sa aj témam, ktorým nerozumiete. Váš článok si môže otvoriť odborník, ktorý určite nezanechá priaznivú recenziu, ak v texte nájde nejasnosti.

Prelinkujte sa na svoju stránku

Využitím interného linku, s odkazom na vlastné články na svojom webe viete opakovane zviditeľniť i staršie práce. Takýto spôsob slúži aj ako forma vlastnej reklamy. Dobrý je aj pre čitateľov a vyhľadávač. Googlu lepšie pochopí, o čom článok je, recipient sa zase dokáže dlhšie zdržať na vašej stránke.

Pri externých odkazoch presmerujete čitateľa k niekomu inému, čo môže byť záťaž pre platformu, na ktorej uverejňujete príspevky.

Za každých okolností by odkazy mali byť prirodzené a netreba to s nimi preháňať. Pri externých linkoch sa najčastejšie uvádzajú partneri, ktorí vašu platformu podporujú a vy im za to propagujete značku. Nie je však na škodu použiť nezávislé stránky, ktoré len obohatia text a rozšíria vedomosti.

Pravidelná aktualizácia

V rôznych oblastiach, o ktorých píšete môžu nastať zmeny. Ak sa to stane, nie je na škodu do textu dodatočne pridať informáciu alebo ju odstrániť. Vďaka prelinkovaniu sa opätovne môže obnoviť popularity starších článkov, ktorých dátum zverejnenia si čitateľ nemusí všimnúť a zanechá nelichotivý komentár.

Ak sa vám článok páčil, odporúčame vám prečítať si "Workoholizmus: Bežná pracovitosť alebo nebezpečná závislosť".

Ak bol tento článok pre vás užitočný, budeme veľmi radi, keď nás podporíte jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. Ďakujeme!