Novinka!Portál Pracuj.sk vyjadruje podporu ľudom z Ukrajiny.Prepnúť na ukrajinský jazyk (Українська мова)

Lucia Sládečková (Lucid): „Maminy, ktoré sú premotivované, vás vedia potopiť.“

Dalito.sk
Lucia Sládečková (Lucid): „Maminy, ktoré sú premotivované, vás vedia potopiť.“

Influencer, slovo-označenie, ktoré sa stáva bežným už aj v slovenčine. O tom, kto to vlastne je, ako si ho správne vybrať a ako môže pomôcť vášmu biznisu, sa dozviete od mediálne najznámejšej make-up artistky. Zviditeľnila sa vďaka relácií Nákupné maniačky, videoklipom k piesni The Way od Marka Danna alebo cez sociálne siete, kde má obrovské fanúšikovské základne. Lucia Sládečková, alias Lu­cid ako ju pozná väčšina , totiž spolupracuje s mnohými známymi osobnosťami na mnohých projektoch, ako sú napríklad reklamy, fotoshootingy a videoklipy. V roku 2018 bola dokonca vyhodnotená ako 6. najvplyvnejšia influencerka roka podľa Influence Power Index.

Sedíte na viacerých stoličkách. Ako sa z vyštudovanej politologičky so zameraním na medzinárodné vzťahy stane najznámejšia make-up artistka, hair stylistka a šiesta najvplyvnejšia influcencerka roka?

Musím povedať, že ma baví robiť všetko a aj to, že mám kumulovanú funkciu. Aspoň nezažívam stereotyp a prácu si vždy dokážem spestriť. Aj keď momentálne je mojou základnou rolou úloha matky, ktorú si neskutočne užívam, lebo mám malú dcérku.

Kto teda ste? Kto je influcencer a prečo by mali iní s ním nadviazať spoluprácu?

Zjednodušene by som mohla povedať, že je to osoba s vplyvom. Zväčša ide o verejne známu osobu, herca, youtubera alebo športovca, v mojom prípade o make-up artistu. Je to človek, ktorý je pre ostatných vzorom a často im pomáha rozhodovať sa. Každá verejne známa osoba má totiž svoj okruh fanúšikov, ktorých spájajú spoločné záujmy. A práve im, publiku, ktoré môže mať blízko k vašej značke, môže sprostredkovať vaše produkty alebo služby. A to je jeden z hlavných dôvodov, prečo je významný prínos influencera.

Len sa mi vidí, že sa s vami roztrhlo vrece…

Influencerov je momentále veľmi veľa. Mám pocit, že sa ním stáva každá druhá osoba. Je to tým, že každý chce priniesť iným ľuďom vlastný názor. Len predtým, než sa ním stanú, by mali myslieť na to, že by mali poskytovať názory, ktoré sú všeobecne správne. To znamená, že keď robím napríklad reklamu na nejaký produkt, nemusí vyhovovať mne, ale opíšem, prečo je produkt vhodný a čo tým sledujem. Tým, že všetko skúšam najskôr na sebe a potom dávam túto možnosť odskúšania aj iným ľuďom, tým viem ovplyvniť väčší počet ľudí a tak publiku dávam už overené tipy a rady. Je potrebné uvedomiť si, že influencer má byť v prvom rade ľuďom nápomocný.

Pre mnohých, najmä mladých ľudí, ste inšpiráciou a vzorom. Vnímate to tak aj vy? Cítite zodpovednosť, keď sa k niečomu vyjadrujete na sociálnych sieťach?

Áno, cítim, že som vzorom a inšpiratívnou osobou pre dievčatá, ale aj ženy. Do istej miery sa cítim aj zodpovedná za to, čo dávam von. Ale nemôžem ľudí vychovávať, prevychovávať a ani ich smerovať na môj subjektívny názor. No snažím sa ísť nejakým príkladným vzorom. To znamená, rada pracujem, som lojálna, som milujúca matka, som starostlivá, takže snažím sa ukazovať také veci, ktoré sú v rámci etiky správne. A tak pristupujem k práci nielen na Instagrame, ale ja tak naozaj žijem.

Ak bol tento článok pre vás užitočný, budeme veľmi radi, keď nás podporíte jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. Ďakujeme!