Erich Fromm už viac ako pred štyrmi desiatkami rokov upozornil, že v konzumnej spoločnosti orientácia na vlastnenie vyprodukovala zvláštny ľudský charakter. Nazval ho marketingovým charakterom.
Každý na svojom mieste a vo svojej práci musí zodpovedať určitému typu osobnosti. Popri profesijných predpokladoch musí byť o neho záujem, musí byť pre dané miesto, prácu, aktivitu potrebný. Takto je potom vzťah človeka k sebe samému „formovaný okolnosťou, že danosti a schopnosti nepostačujú na splnenie určitej úlohy“ (Fromm).
Keby sme si vystačili iba s našimi zručnosťami, schopnosťami a vedomosťami, naše sebahodnotenie by zodpovedalo našim danostiam a schopnostiam. Lenže úspech dnes často závisí aj od toho, ako sa vieme ukázať, pretlačiť či „predať“.
V prípade, že Vás článok na www.dalito.sk zaujal, pokračovanie nájdete TU.