Ak ste práve nastúpili do novej práce, mali by ste myslieť na to, že to VY sa musíte prispôsobiť firemnej kultúre. Preto, ak vás s pravidlami spolunažívania na pracovisku neoboznámi nadriadený, alebo vaši noví služobne starší kolegovia, ostáva na vás, aby ste si to zistili. Predsa aj vám musí záležať, aký obraz si ako nováčik v kolektíve vytvoríte. Aj tu totiž platí základné pravidlo etikety: „Prvý dojem nemá druhý pokus!“
Ak pracujete nielen vo veľkých spoločných kanceláriách (open space office) mali by ste chápať, že tam nie ste sami. Rešpekt, slušnosť, cit a zmysel pre spolunažívanie v kolektíve je tu nevyhnutnosťou. Inak budete pôsobiť ako votrelci.
Etiketa na pracovisku odporúča vynechať hrubosť, vtipné či dvojzmyselné narážky na kolegu, či šírenie klebiet. Rovnako nevhodné sú hlasné telefonáty (či už súkromné, alebo pracovné), alebo hlasné púšťanie hudby v spoločných priestoroch. V takých prípadoch je vhodnejšie si hudbu vypočuť cez slúchadlá. Ale pozor! Aj používanie slúchadiel má svoje áno a nie.