Novinka!Portál Pracuj.sk vyjadruje podporu ľudom z Ukrajiny.Prepnúť na ukrajinský jazyk (Українська мова)

Personálna manažérka Tesca: Ani vysokoškolské vzdelanie už nie je zárukou, že prácu za pokladňou máte istú

Služba Pracuj.sk
Personálna manažérka Tesca: Ani vysokoškolské vzdelanie už nie je zárukou, že prácu za pokladňou máte istú
  • Keď sa začalo o predavačoch hovoriť ako o hrdinoch, akoby nám to dodalo extrémnu energiu
  • Kolegov sme museli naučiť nepreberať zodpovednosť za firmu. Nebyť tí v prvej línii, ktorí teraz zachraňujú svet
  • Zďaleka neplatí, že keď máte pokoj a podmienky, vtedy sa vám darí najlepšie
  • Keď vám toľko kolegov dá pocítiť, že je to skvelé miesto pre prácu, tak si  poviete, že ste naozaj niečo spravili správne
  • Diskutujeme o nových benefitoch, napríklad o štvordňovom pracovnom týždni

Vo firme pracuje viac ako dvadsať rokov. Vo veľkej korporácii začínala rovnako ako mnohí z TOP manažmentu. V obchode medzi regálmi ako brigádnička. Dnes je Miroslava Rychtárechová personálnou manažérkou Tesca na Slovensku, ktoré zamestnáva takmer 8 500 ľudí rozmanitého sociálneho zázemia, veku, vzdelania, národností aj zručností. Aj vďaka nej sa obchodný reťazec druhý rok po sebe stal oceneným v nezávislej ankete Najzamestnávateľ 2021 v kategórii Obchod a služby. V roku 2021 ako prvá spoločnosť na Slovensku zverejnila Správu o napĺňaní stratégie v oblasti diverzity a inklúzie. To znamená, rovností príležitostí pre všetkých.

Personálna manažérka prezrádza aj to, ako riešia vynášanie informácií z firmy, ale aj konflikty medzi zamestnancami, či dokonca zákazníkmi, ktoré vyhrotila pandémia covidu.   

Okrem ocenenia Najzamestnávateľ , v minulom roku vám ešte zamestnanci v internom anonymnom prieskume dali 92% hlasov, že reťazec vnímajú ako skvelé miesto pre prácu. Taký počet si asi manažment nakliká ťažko…

(smiech) Samozrejme, že to nie je reálne a ani to nebolo cieľom. Covidové roky nám dali naozaj zabrať a výsledok ankety bol pre nás určitým zadosťučinením.

Boli to aj pre vás, ako personálnu manažérku, najhoršie pracovné roky?

Bol to obrovský tlak. Všetko sa menilo a často. Do toho sme otvárali aj nové obchody. Stálo nás to naozaj veľa úsilia. O to viac ma potešilo, keď to ocenila široká verejnosť aj kolegovia. V pracovnom živote také výsledky nedosiahnete bežne. Je prirodzené, že nie vždy oslavujeme. Po dvoch najťažších rokoch biznisu to má ale o to lepšiu príchuť. Aj ja osobne som prešla transformáciou.

Akou?

Uvedomila som si, že keď sa človek nachádza v ohrozujúcej a ťažkej situácii, do toho sa bojíte aj o zdravie a prestávate sa cítiť bezpečne, tak vás to vsúva do dvoch pozícií. Buď sa zložíte a poviete si, že toto nemôžete dať, alebo si poviete, že cez to všetko naberiete silu a energiu.

Keď vás tak pozorujem, dnes už vyzeráte spokojne...

Mne aj firme najviac pomohlo, že slovenská spoločnosť úlohu predavača vníma ešte viac dôležitejšie. Keď sa začalo o nich hovoriť ako o hrdinoch, akoby nám to dodalo extrémnu energiu. Takže mne to veľmi pomohlo načerpať silu aj cez negatívne situácie. Veci meniť a s kolegami sme začali uvažovať úplne inak.

Znamená to, že najlepšie zmeny ste urobili práve počas pandémie?

Presne. Od reportu diverzity až po zamestnanecké benefity pre rodiny. Pomohli aj výsledky zamestnaneckých ankiet. A tak zďaleka neplatí, že keď máte pokoj a podmienky, vtedy sa vám darí najlepšie. Môže to byť úplne naopak.

Po dvoch rokoch pandémie som čakala skôr vyčerpanú personalistku…

(úsmev) Možno to na každého vplýva inak, ale mňa to naozaj veľmi posunulo. Osobnostne aj profesionálne. Podľa spätnej väzby ma najviac teší, že to oceňujú aj kolegovia. Viete, personálny manažér nedostáva výsledky svojej práce úmerne k vynaloženej námahe denne. Dokonca ich bežne nedostávam ani do mesiaca či polroka.

V prípade, že Vás článok na www.dalito.sk zaujal, pokračovanie nájdete TU.

Ak bol tento článok pre vás užitočný, budeme veľmi radi, keď nás podporíte jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. Ďakujeme!