Určite áno. Každá pozícia si do istej miery vyžaduje pravidelné vzdelávanie. Najmä v prípade vedúcich pracovníkov. Tí potrebujú rozvoj, nie len pre svoju prácu, ale aj pre vedenie zvereného tímu. Aktuálne trendy sa rýchlo menia a je nutné sa im prispôsobovať. Sami pociťujeme, že konkurencia na trhu je veľká. Z toho dôvodu uplatňujeme individuálny prístup.
\n\nÁno, ale presné čísla alebo štatistiky si nevedieme. Väčšina študentov je u nás spokojná, preto sa k nám vracajú aj po ukončení štúdia. Najčastejšie hľadajú priestor buď na centrále alebo v oblasti prevádzky. Ako príklad uvediem Michala, nášho riaditeľa prevádzky pre západ, ktorý začínal tiež ako brigádnik. Takýchto svetlých prípadov máme viacero. Nie je podmienkou, že ak niekto začína na jednej z nižších pozícii, musí na nej ostať. Práve naopak, vnímame to ako štartovaciu čiaru. Snažíme sa kariérnemu rastu napomáhať, ako sa len dá.
\nZáujemcov máme v rôznom veku. Ak to povaha práce umožňuje a uchádzač spĺňa kritériá, nikomu nebránime sa uchádzať o rôzne pozície. Dá sa povedať, že sa snažíme vytvoriť vyhovujúce prostredie pre všetky skupiny. Ponúkame aj prácu na skrátený úväzok. Vyhovuje ľuďom v dôchodkovom veku, mamičkám na rodičovskej dovolenke či študentom.
\nJe to individuálne, závisí to od konkrétnej pozície. Výberový proces je vo väčšine prípadov štandardizovaný. Sme medzinárodná firma, tým pádom sa riadime procesne. To znamená, že máme jasne dané, ako máme pri výbere postupovať. Napríklad, na pozície v predajni, ako je práca s pokladňou alebo vykladanie tovaru, postačí rozhovor s riaditeľom obchodného domu. Zohľadňujeme aj to, aké má uchádzač predošlé skúsenosti a podľa toho ho na konkrétnu prácu priradíme.
\nTam sa vyžaduje vyššia miera technických a odborných zručností. Zistiť potenciál trvá niekedy aj viac stretnutí. Opäť je rozhodujúca náročnosť pozície a motivácia uchádzača. Treťou kategóriou sú špeciálne nábory do Leadership programu alebo na pozíciu riaditeľa obchodu. Tento výberový proces je náročný, rovnako ako samotná pozícia. Má tri kolá.
\nUchádzači najprv absolvujú online testy zamerané na ich kognitívne schopnosti. V prípade pozitívnej spätnej väzby nasleduje online pohovor vo forme videonahrávky. Posledné kolo prebieha osobným stretnutím, metódou "assessment centrum". Kandidát je hodnotený odborným managementom. Výber pozostáva z rôznych úloh a je potrebná príprava vopred. Môžeme spomenúť zhotovenie prezentácie alebo rolovú hru. Zároveň sa ho snažíme uchádzača spoznať počas štruktúrovaného interview.
\nPrvé chyby sa robia už pri odoslaní životopisu. Uchádzači si zvyknú nepozorne prečítať kritériá na danú pozíciu a ich skúsenosti nezodpovedajú našim požiadavkám. S mylnou predstavou sa stretávame aj pri návrhu mzdového ohodnotenia. Nároky sú vyššie a nezodpovedajú zručnostiam. Pri osobných rozhovoroch je nedostatkom napríklad nízka motivácia. Z toho môžeme jednoducho zistiť, či uchádzač má reálny záujem o prácu, alebo odoslal žiadosť viacerým firmám a len skúša šťastie.
\n\n
Informácie o kandidátoch vedieme v našej internej databáze, do ktorej sa prihlásením na pozíciu priamo zaevidujú. Najčastejšie sa na viac pozícií naraz prihlásia kandidáti pri junior pozíciách. Ak niekto záujem neprejavil, ale vidíme, že má predpoklady aj na inú prácu, odporučíme ho s jeho súhlasom na dané oddelenia. Nič sa však nemení na tom, že uchádzač musí prejsť výberovým procesom.
\nRovanko pracujeme aj s uchádzačmi, ktorí neprešli spomínaným assessment centrom. V intenzívnom interview sme ich už spoznali, preto by bola škoda o nich prísť. Vďaka takému systému si dokážeme udržať dobrých kandidátov a nájsť im vhodné uplatnenie.
\nTo záleží od regiónu, každý z nich je úplne iný. Približne od tohto leta intenzívne vnímame na celom Slovensku, že je viac ponúk ako uchádzačov. Nedostatok evidujeme najmä v predajniach a logistickom centre. Snažíme sa prísť na to, prečo tento negatívny trend vznikol.
\nVedieme pravidelné rozhovory na túto tému s našimi vedúcimi pracovníkmi, ktorí sa na pohovoroch s kandidátmi stretávajú. Realizujeme množstvo aktivít, skúšame nové veci. Niektoré vyjdú, iné zase nie. Osvedčilo sa nám využitie viacerých kanálov, medzi ktoré patrí aj Pracuj.sk.
\nJe ťažké hodnotiť situáciu na trhu. Možno jedným z dôvodov je, že ľudia sa v súčasnej dobe boja zmeniť pracovné miesto. Radšej sa držia istoty, ktorú ponúka aktuálne zamestnanie.
\n\n
Ak sa vám rozhovor páčil, odporúčame prečítať Vďaka Work&Travel navštívila už štyrikrát. Svoje skúsenosti dnes využíva v pracovnom živote.
',category:"Svet zamestnávateľov",published:!0,scheduled:!1,author:"Lucia Džurná",partnerLink:null}Obchodný reťazec Kaufland patrí medzi TOP certifikovaných zamestnávateľov na Slovensku i v Európe. Tento úspech spočíva aj v budovaní dobrej pracovnej atmosféry. Náborová špecialistka, Andrea Borsová je okrem iného zodpovedná za kompletné zastrešovanie náboru a výberu nových pracovných síl. So svojimi kolegami sa snaží udržiavať vysoký štandard výberového procesu.
Zodpovedám za pozície, ktoré sú radené priamo na našu centrálu v Bratislave. Patria sem špecialisti, administratívni pracovníci, alebo vedúci rôznych oddelení. Zastrešujem kompletný náborový proces od návrhu pre jednotlivé oddelenia, až po úspešné prijatie vybraného kandidáta na danú pozíciu. Okrem toho mám na starosti aj dva veľké projekty.
Prvý je zameraný na pozíciu Trainee do Leadership programu pre rôzne oddelenia. Obsahuje niekoľko kôl. Podobne prebieha výberový proces na pozíciu riaditeľa obchodu pre naše obchodné domy, ktorý vedie zhruba 100-členný tím. Na oddelení Recruitingu sa spolu s kolegami venujeme aj ďalším projektom. Tie prichádzajú z Nemecka, alebo si ich tvoríme sami pre vlastné potreby. Neustále sa snažíme budovať atraktivitu zamestnávateľa a dobré vzťahy so zamestnancami.
Pokroky a výsledky nie sú len našou zásluhou. Prispievajú k tomu aj zamestnanci, ktorí sú aktívni a komunikujú svoju spokojnosť smerom von. Aj vďaka tomu sa nám darí budovať atraktívnu značku. Na to máme zameraných, samozrejme, aj množstvo iných aktivít.
Okrem mzdy, ktorú sa snažíme nastavovať nad priemer trhu, ponúkame širokú škálu nefinančných benefitov. Medzi tie patria napríklad Multisport karta, ovocné dni, vitamínové balíčky, flexibilný pracovný čas a iné. Podrobnejšie ich uvádzame na našej kariérnej stránke.
Okrem toho si dosť zakladáme na "Work-Life balance". Je pre nás veľmi dôležité, aby každý zamestnanec mal okrem práce priestor na osobný život. Najmä v dnešnej dobe nezabúdame ani na príjemné a bezpečné pracovné prostredie. Ponúkame možnosti kariérneho rastu pre každého, kto o to má záujem. Za tým účelom máme viacero programov. Môžem spomenúť Talent management, Manažérska akadémia a podobne.
Určite áno. Každá pozícia si do istej miery vyžaduje pravidelné vzdelávanie. Najmä v prípade vedúcich pracovníkov. Tí potrebujú rozvoj, nie len pre svoju prácu, ale aj pre vedenie zvereného tímu. Aktuálne trendy sa rýchlo menia a je nutné sa im prispôsobovať. Sami pociťujeme, že konkurencia na trhu je veľká. Z toho dôvodu uplatňujeme individuálny prístup.
Áno, ale presné čísla alebo štatistiky si nevedieme. Väčšina študentov je u nás spokojná, preto sa k nám vracajú aj po ukončení štúdia. Najčastejšie hľadajú priestor buď na centrále alebo v oblasti prevádzky. Ako príklad uvediem Michala, nášho riaditeľa prevádzky pre západ, ktorý začínal tiež ako brigádnik. Takýchto svetlých prípadov máme viacero. Nie je podmienkou, že ak niekto začína na jednej z nižších pozícii, musí na nej ostať. Práve naopak, vnímame to ako štartovaciu čiaru. Snažíme sa kariérnemu rastu napomáhať, ako sa len dá.
Záujemcov máme v rôznom veku. Ak to povaha práce umožňuje a uchádzač spĺňa kritériá, nikomu nebránime sa uchádzať o rôzne pozície. Dá sa povedať, že sa snažíme vytvoriť vyhovujúce prostredie pre všetky skupiny. Ponúkame aj prácu na skrátený úväzok. Vyhovuje ľuďom v dôchodkovom veku, mamičkám na rodičovskej dovolenke či študentom.
Je to individuálne, závisí to od konkrétnej pozície. Výberový proces je vo väčšine prípadov štandardizovaný. Sme medzinárodná firma, tým pádom sa riadime procesne. To znamená, že máme jasne dané, ako máme pri výbere postupovať. Napríklad, na pozície v predajni, ako je práca s pokladňou alebo vykladanie tovaru, postačí rozhovor s riaditeľom obchodného domu. Zohľadňujeme aj to, aké má uchádzač predošlé skúsenosti a podľa toho ho na konkrétnu prácu priradíme.
Tam sa vyžaduje vyššia miera technických a odborných zručností. Zistiť potenciál trvá niekedy aj viac stretnutí. Opäť je rozhodujúca náročnosť pozície a motivácia uchádzača. Treťou kategóriou sú špeciálne nábory do Leadership programu alebo na pozíciu riaditeľa obchodu. Tento výberový proces je náročný, rovnako ako samotná pozícia. Má tri kolá.
Uchádzači najprv absolvujú online testy zamerané na ich kognitívne schopnosti. V prípade pozitívnej spätnej väzby nasleduje online pohovor vo forme videonahrávky. Posledné kolo prebieha osobným stretnutím, metódou "assessment centrum". Kandidát je hodnotený odborným managementom. Výber pozostáva z rôznych úloh a je potrebná príprava vopred. Môžeme spomenúť zhotovenie prezentácie alebo rolovú hru. Zároveň sa ho snažíme uchádzača spoznať počas štruktúrovaného interview.
Prvé chyby sa robia už pri odoslaní životopisu. Uchádzači si zvyknú nepozorne prečítať kritériá na danú pozíciu a ich skúsenosti nezodpovedajú našim požiadavkám. S mylnou predstavou sa stretávame aj pri návrhu mzdového ohodnotenia. Nároky sú vyššie a nezodpovedajú zručnostiam. Pri osobných rozhovoroch je nedostatkom napríklad nízka motivácia. Z toho môžeme jednoducho zistiť, či uchádzač má reálny záujem o prácu, alebo odoslal žiadosť viacerým firmám a len skúša šťastie.
Informácie o kandidátoch vedieme v našej internej databáze, do ktorej sa prihlásením na pozíciu priamo zaevidujú. Najčastejšie sa na viac pozícií naraz prihlásia kandidáti pri junior pozíciách. Ak niekto záujem neprejavil, ale vidíme, že má predpoklady aj na inú prácu, odporučíme ho s jeho súhlasom na dané oddelenia. Nič sa však nemení na tom, že uchádzač musí prejsť výberovým procesom.
Rovanko pracujeme aj s uchádzačmi, ktorí neprešli spomínaným assessment centrom. V intenzívnom interview sme ich už spoznali, preto by bola škoda o nich prísť. Vďaka takému systému si dokážeme udržať dobrých kandidátov a nájsť im vhodné uplatnenie.
To záleží od regiónu, každý z nich je úplne iný. Približne od tohto leta intenzívne vnímame na celom Slovensku, že je viac ponúk ako uchádzačov. Nedostatok evidujeme najmä v predajniach a logistickom centre. Snažíme sa prísť na to, prečo tento negatívny trend vznikol.
Vedieme pravidelné rozhovory na túto tému s našimi vedúcimi pracovníkmi, ktorí sa na pohovoroch s kandidátmi stretávajú. Realizujeme množstvo aktivít, skúšame nové veci. Niektoré vyjdú, iné zase nie. Osvedčilo sa nám využitie viacerých kanálov, medzi ktoré patrí aj Pracuj.sk.
Je ťažké hodnotiť situáciu na trhu. Možno jedným z dôvodov je, že ľudia sa v súčasnej dobe boja zmeniť pracovné miesto. Radšej sa držia istoty, ktorú ponúka aktuálne zamestnanie.
Ak sa vám rozhovor páčil, odporúčame prečítať Vďaka Work&Travel navštívila už štyrikrát. Svoje skúsenosti dnes využíva v pracovnom živote.