• zodpovedá za odborné poskytovania sociálnych služieb, aby bolo zaistené plnenie cieľov a dodržiavanie Štandardov kvality KC; • odborne koordinuje celú činnosť KC, organizačne a obsahovo zabezpečuje činnosti a aktivity; • zabezpečuje mapovanie potrieb v obci alebo v častiach obce, na ktorú má dosah, zodpovedá za krátkodobé a dlhodobé plánovanie služieb, aktivít a činností, ako aj rozvoj KC; • monitoruje a zhodnocuje poskytované odborné činnosti, iné činnosti a aktivity KC z hľadiska napĺňania potrieb užívateľov; • pripravuje a realizuje nové formy sociálnych služieb a sociálnej práce; • získava základné údaje od užívateľa pre posúdenie jeho sociálnej situácie; • poskytuje sociálne poradenstvo užívateľom a ich rodinným príslušníkom, v ďalších oblastiach činnosti sa riadi profilom činnosti odborného pracovníka; • konzultuje so špecialistami z oblasti psychológie, psychiatrie, odborného a špeciálneho lekárstva a inými špecialistami podľa potreby; • spolupracuje s relevantnými inštitúciami pri analýze a riešení sociálnej situácie užívateľa, vytvára a udržuje strategické partnerstvá a korektné vzťahy s jednotlivcami, organizáciami a inštitúciami (obec, terénni sociálni pracovníci, ÚPSVaR, vzdelávacie inštitúcie a mnohé ďalšie); • priebežne mapuje relevantných aktérov siete krízovej intervencie na komunitnej úrovni (najmä sociálne služby krízovej intervencie – ďalej len „SSKI"), iných poskytovateľov sociálnych služieb, škôl a školských zariadení, polície, úrady práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len „ÚPSVaR"), zdravotných služieb, potenciálnych zamestnávateľov atď.) v súlade s potrebami KC1; analyzuje silné a slabé miesta siete krízovej intervencie v danej lokalite (ako vyzerá sieť aktérov pomoci v oblasti SSKI, čo v danej oblasti funguje resp. nefunguje, či pokrýva existujúca sieť všetky potreby cieľovej skupiny SSKI, či existujú v tejto sieti nejaké partnerstvá atď.); v spolupráci s komunitným pracovníkom vytvára na základe zistení lokálnu stratégiu sieťovania (akým témam sa venovať, akým spôsobom, kedy a prečo), oslovuje aktérov siete, realizuje stretnutia na potrebné témy (vystupovať v roli iniciátora a/alebo organizátora a/alebo facilitátora a/alebo poskytovateľa informácií atď.); podporuje vytvorenie partnerstva na účel realizácie projektov alebo programov na predchádzanie vzniku alebo zmiernenie nepriaznivých sociálnych situácii fyzických osôb alebo na riešenie týchto situácii a projekty alebo programy komunitnej práce v zmysle § 4 Zákona o sociálnych službách; podporuje rozvoj inovatívnych a preventívnych aktivít/odborných činností a sociálnych služieb pre cieľové skupiny SSKI prostredníctvom aktívnej účasti na stretnutiach ku komunitnému plánovaniu, na rokovaniach so samosprávou v predmetnej oblasti atď.; • je zodpovedný za propagáciu odborných činností a aktivít KC a spolupracuje s médiami; • zodpovedá za administratívu, súvisiacu s činnosťou KC, za vedenie evidencie užívateľov; • je pripravený byť neformálnym mediátorom prípadných konfliktov; • pripravuje a vedie pravidelné porady zamestnancov KC; • zúčastňuje sa pravidelných porád s príslušným regionálnym koordinátorom a vykonáva iné (doplnkové) činnosti, ktoré vyplynú z aktuálnych potrieb počas realizácie NP TSP KC.
',required:"
schopnosť zvládať náročné situácie spojené s výkonom povolania, schopnosť kooperácie a vedenia tímu, schopnosť alternatívnymi formami riešiť konflikty, motivácia pre prácu vo vylúčených komunitách/lokalitách, schopnosť ostať neutrálny, schopnosť rozpoznať konflikt záujmov a ďalšie; • znalosť konkrétnej komunity a cieľovej skupiny (pobyt vo vylúčenej komunite/lokalite, jeho dĺžka a podobne); • skúsenosti s prácou s cieľovou skupinou, napr. pôsobenie v sociálne vylúčených komunitách, alebo v komunitách ohrozených sociálnym vylúčením v rámci poskytovania sociálnych služieb, komunitnej práce, dobrovoľníckych alebo misijných aktivít;
",nice_to_have:"
• znalosť jazyka cieľovej skupiny (rómsky, maďarský a podobne); • práca s PC na užívateľskej úrovni (Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Power Point, práca s internetom); • administratívne zručnosti; • osobný záujem priebežne sa vzdelávať v odbornej problematike a pod.; • odporúčania a pracovné hodnotenia od predchádzajúcich zamestnávateľov alebo od organizácií, s ktorými uchádzač spolupracoval.
• znalosť jazyka cieľovej skupiny (rómsky, maďarský a podobne); • práca s PC na užívateľskej úrovni (Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Power Point, práca s internetom); • administratívne zručnosti; • osobný záujem priebežne sa vzdelávať v odbornej problematike a pod.; • odporúčania a pracovné hodnotenia od predchádzajúcich zamestnávateľov alebo od organizácií, s ktorými uchádzač spolupracoval.