Pomodoro nie je len na špagety, takto s ním môžete naložiť aj v zamestnaní

Metóda Pomodoro je technika riadenia času, ktorá vám pomáha zvýšiť svoju produktivitu a sústredenie. Zdroje uvádzajú, že vznikla na konci 80. rokov, keď študent Francesco Cirillo použil kuchynský časovač v tvare paradajky (pomodoro po taliansky) na meranie svojich študijných intervalov. Presnejšie povedané, v čase, keď sa Cirillo pripravoval na záverečné skúšky na obchodnej univerzite. Z jednoduchého pokusu sa napokon v prospech Francesca vykľula efektívna metóda time managementu. Krátko potom, čo absolvoval…
Efektivita práceПовна стаття

Ako sa odlepiť od práce a naozaj sa po návrate k nej znova naplno zapáliť?

Oddych je pre mozog nevyhnutný. V pracovnom nasadení však prestávky často ignorujeme, a to až pokým nenastane čas na obednú pauzu. Lenže nie vždy znamená, že pri sústavnej práci sme výkonnejší. Často to býva práve naopak. Ako teda začleniť pracovné pauzy do svojho workflowu tak, aby mali zmysel, nebolo ich priveľa a zároveň sme sa po nich dokázali znovu vrátiť späť do nášho pôvodného nasadenia čo najrýchlejšie? Našťastie, existuje viacero metód, s ktorými to je možné dosiahnuť.
Efektivita práceПовна стаття

Cítite sa v pracovnom kolektíve ako introverti aj extroverti? Nezdá sa vám to, zrejme ste ambiverti

Odhadnúť povahu človeka nie je náročné len pre personalistov, ale aj pre nás samých. V jeden deň sa môžete cítiť ako introverti, no akonáhle nastane správna chvíľa, prejaví sa vaša extroverná povaha. Či už ste zo zástupov personalistov, alebo sa opakovane do situácií, v ktorých sa necítite komfortne, dôvodom môže byť mylná domnienka, že na svete existujú len ľudia, ktorí sú buď introverti, alebo extroverti. V skutočnosti však ešte existujú ďalšie dve kategórie ľudí, ktorí sú schopní prechádzať smerom od…

Prečo by ste power skills v životopise určite nemali vynechať?

Akonáhle poznáte svoje silné stránky, viete aj to, na čom budovať kariéru a čím byť prínosom pre ktorúkoľvek spoločnosť, v ktorej chcete pracovať. Zoznam našich zručností však obvykle zostáva v životopisoch uvádzaný len ako výpočet toho, čo všetko ovládame. Power skills však predstavujú kombináciu všetkých schopností, ktorými sme schopní dosahovať v práci a takisto v živote úspech. Na troch z najdôležitejších power skills, ktoré sú pre zamestnávateľov v životopisoch čoraz dôležitejšie, sa dá kedykoľvek popracovať.…

Drsný vývoj vo firemnej kultúre SAP nahneval tisícky zamestnancov, práca z domu sa ruší

Prispôsobovať sa novým podmienkam trhu je výzvou pre zamestnávateľov aj zamestnancov. Každá zo strán pritom vidí svoju časť reality a v prípade päťtisícovej petície, ktorá bola dokonca zastúpená Európskou pracovnou radou, sa proti novým pravidlám SAP postavili ľudia z jej vnútra s rozčarovaním. Dôvodom je náhla zmena rétoriky ich výkonného riaditeľa, Christiana Kleina. Podľa vyjadrení zástupcov dotknutých pracovníkov bol prístup spoločnosti zavádzajúci a ešte donedávna boli povzbudzovaní do toho, aby ďalej…
Svet zamestnávateľovПовна стаття

WorkTok môže veľa zmeniť. Budú výberové konania závisieť od životopisov alebo videovizitiek?

Stalkovanie sociálnych sietí nie je novinkou. Ešte pred LinkedInom tu bol Facebook. A zdá sa, že mladí uchádzači o zamestnanie a čerství absolventi si nachádzajú vlastné spôsoby, ako sa predstaviť ich budúcim zamestnávateľom. Čerství uchádzači o prácu, ktorí hľadajú prvé pracovné príležitosti, predstavujú svoje nadšenie pre prácu prostredníctvom krátkych videovizitiek. Práve vďaka TikToku sa dialóg o výbere profesie, férovosti zamestnávateľov či nekalých praktikách stáva čoraz populárnejším. Znamená to, že TikTok…
Svet zamestnávateľovПовна стаття