\n
Tradičné médiá väčšinou nedokážu prísť na správne pomenovanie už zaužívaného fenoménu. Influencerov môžeme nazvať celebritami, mienkotvorcami či ambasádormi. Pod každým pomenovaním však môžeme vidieť subjekty, ktoré v online priestore využívajú svoj potenciál za účelom ovplyvňovania mienky verejnosti. Poskytujú svoje služby, zamerané na propagáciu výrobkov a služieb pre dosahovanie vlastných cieľov a stratégií zadávateľov reklamy.
\nMajú schopnosť ovplyvňovať nákupné rozhodnutia sledujúcich. Predstavujú akúsi autoritu vo vzťahu k svojmu publiku a kontaktom. Za influencera sa však nemôže považovať každý, kto má prístup k sociálnym médiám.
\nVäčšina z nich si systematicky vybudovala aktívne a početné publikum. Môžeme povedať, že sledujúci sa prioritne nezaujímajú o dané značky, ale o osoby, ktoré ich propagujú. Na základe názorov, ktoré považujú za dôveryhodné sa rozhodujú, aké spotrebiteľské stanovisko zaujmú voči zdieľanému obsahu.
\nVo všeobecnosti influencerov delíme do štyroch skupín podľa počtu sledujúcich:
\n\n
Každé sociálne médium je vhodné pre iný druh obsahu. Stále však platí, že Instagram je najefektívnejšou platformou influencer marketingu.
\nV porovnaní s offline marketingom, ten v digitálnom priestore má viacero výhod. Medzi tie najpríznačnejšie patria nasledujúce:
\nZnáme osobnosti pomáhajú upriamiť pozornosť priamo na značku inzerenta. Vybrať si toho správneho však stojí za uváženie. Neodporúčame hneď zvoliť makro influencera, keď pre začiatok bude pre väčším prínosom osloviť ľudí v blízkosti vášho pôsobenia. Nehovoriac o tom, že užívatelia s menším počtom sledujúcich majú nižšie požiadavky a je jednoduchšie ich osloviť.
\nSpolupráca s influencermi je dvojsečná zbraň. Firmy majú tiež vybudovanú svoju základňu fanúšikov. Môžeme tak hovoriť o obojstrannom prínose, ktorý však nemusí byť rovnomerný.
\nAk produkt či službu odporučí niekto koho obdivujeme, nemáme dôvod jeho slovám neveriť. O to viac, ak si to odskúšal na vlastnej koži a je s tým spokojný. Silný vzťah sa buduje predovšetkým dlhodobou spoluprácou. Ak zákazníci zaregistrujú, že sa daná značka na účte opakuje častejšie, budú jej pripisovať väčšiu váhu.
\nInternet zabezpečil celosvetové pokrytie pre uplatňovanie reklamy. Bežné marketingové stratégie dokázali kedysi osloviť len lokálne orientovanú cieľovú skupinu, dnes hovoríme už o masovej komunikácii.
\nNadnárodné spoločnosti, aj malé a stredné podniky majú prístup k miliónom potenciálnych zákazníkov. Každý kto sa rozhodne vystupovať v online priestore má rovnaké podmienky ako jeho konkurencia. Ostatné je už len o šikovnosti a vynaliezavosti.
\nVďaka dostupným dátam dokáže inzerent zistiť či je jeho aktivita účinná alebo jej niečo chýba. Sledovanie zásahu predstavuje výhodu voči tradičným formám marketingu. Výsledky firmám prinesú jasnejšiu predstavu o tom, ako sa darí ich marketingovej kampani. Stretávajú sa aj so spätnou väzbou, ktorá pomáha budovať popularitu.
\n\n
Čakacia doba nie je limitovaná. Inzerovať môžete nepretržite 24 hodín denne. Zákazníci sú na tom rovnako. Ponuku si môžu vyhľadať okamžite po jej uverejnení pokojne aj uprostred noci z pohodlia domova. Výnimkou nie sú ani firmy, ktoré pre vybavovanie reklamy nemusia nikam chodiť. Obom stranám postačí vhodné elektronické zariadenie a prístup na internet.
\nVďaka sociálnym médiám sa podniky dokážu dostať bližšie k zákazníkom a vyhovieť efektívnejšie ich potrebám. Publikum možno segmentovať a prispôsobovať produkty na základe nákupných zvyklostí, záujmov, demografických činiteľov či iného spotrebiteľského správania sa.
\nOnline marketing je lacnejší ako televízne alebo rozhlasové reklamy. Na propagáciu sa zvyknú vynaložiť tisíce eur, ale keď je neúčinná, obrat je nižší ako počiatočné náklady. Internet toto riziko aspoň z časti eliminuje. Firma platí len za vizuál, a sumu navyše keď sa rozhodne osloviť známu osobnosť.
\n\n
Ak by sme mali spomenúť niektorú zo slabších stránok, ako prvá nás napadne, že online komunikácia nedokáže osloviť staršiu generáciu. V priestore presýtenom informáciami sa naviac s týmto problémom dokážeme stretnúť i pri mladšom aktívnom užívateľovi.
\nAk sa vám článok páčil, odporúčame: "Lidl zatraktívňuje prácu v oblasti obchodu a predaja. Absolventom ponúka manažérske pozície".
',category:"Kariérna cesta",published:!0,scheduled:!1,author:"Lucia Džurná",partnerLink:null}Instagram už pár rokov prežíva „zlatú éru“ a patrí medzi najúčinnejšie prostriedky propagácie. Pre niekoho doplnková služba alebo zdroj zábavy a informácií, pre sociálne vplyvné osoby predstavuje živobytie. Získať a udržať si potrebnú pozornosť však nie je tak jednoduché, ako by sa mohlo na prvý pohľad javiť.
Influencer marketing môžeme považovať za spojenie starých a nových marketingových nástrojov. Ide o hybrid podpory influencerov a umiestňovania produktov a služieb do modernej marketingovej kampane riadenej obsahom. Výsledkom sú spolupráce medzi značkami a vplyvnými užívateľmi.
I keď sa jedná o zaužívanú formu marketingu, pre niekoho je nepríznačná, keďže za propagáciou stoja jednotlivci, nie značky. Často však nehovoríme celospoločensky uznávaných celebritách v reálnom prostredí, ale v tom online.
Tradičné médiá väčšinou nedokážu prísť na správne pomenovanie už zaužívaného fenoménu. Influencerov môžeme nazvať celebritami, mienkotvorcami či ambasádormi. Pod každým pomenovaním však môžeme vidieť subjekty, ktoré v online priestore využívajú svoj potenciál za účelom ovplyvňovania mienky verejnosti. Poskytujú svoje služby, zamerané na propagáciu výrobkov a služieb pre dosahovanie vlastných cieľov a stratégií zadávateľov reklamy.
Majú schopnosť ovplyvňovať nákupné rozhodnutia sledujúcich. Predstavujú akúsi autoritu vo vzťahu k svojmu publiku a kontaktom. Za influencera sa však nemôže považovať každý, kto má prístup k sociálnym médiám.
Väčšina z nich si systematicky vybudovala aktívne a početné publikum. Môžeme povedať, že sledujúci sa prioritne nezaujímajú o dané značky, ale o osoby, ktoré ich propagujú. Na základe názorov, ktoré považujú za dôveryhodné sa rozhodujú, aké spotrebiteľské stanovisko zaujmú voči zdieľanému obsahu.
Vo všeobecnosti influencerov delíme do štyroch skupín podľa počtu sledujúcich:
Každé sociálne médium je vhodné pre iný druh obsahu. Stále však platí, že Instagram je najefektívnejšou platformou influencer marketingu.
V porovnaní s offline marketingom, ten v digitálnom priestore má viacero výhod. Medzi tie najpríznačnejšie patria nasledujúce:
Známe osobnosti pomáhajú upriamiť pozornosť priamo na značku inzerenta. Vybrať si toho správneho však stojí za uváženie. Neodporúčame hneď zvoliť makro influencera, keď pre začiatok bude pre väčším prínosom osloviť ľudí v blízkosti vášho pôsobenia. Nehovoriac o tom, že užívatelia s menším počtom sledujúcich majú nižšie požiadavky a je jednoduchšie ich osloviť.
Spolupráca s influencermi je dvojsečná zbraň. Firmy majú tiež vybudovanú svoju základňu fanúšikov. Môžeme tak hovoriť o obojstrannom prínose, ktorý však nemusí byť rovnomerný.
Ak produkt či službu odporučí niekto koho obdivujeme, nemáme dôvod jeho slovám neveriť. O to viac, ak si to odskúšal na vlastnej koži a je s tým spokojný. Silný vzťah sa buduje predovšetkým dlhodobou spoluprácou. Ak zákazníci zaregistrujú, že sa daná značka na účte opakuje častejšie, budú jej pripisovať väčšiu váhu.
Internet zabezpečil celosvetové pokrytie pre uplatňovanie reklamy. Bežné marketingové stratégie dokázali kedysi osloviť len lokálne orientovanú cieľovú skupinu, dnes hovoríme už o masovej komunikácii.
Nadnárodné spoločnosti, aj malé a stredné podniky majú prístup k miliónom potenciálnych zákazníkov. Každý kto sa rozhodne vystupovať v online priestore má rovnaké podmienky ako jeho konkurencia. Ostatné je už len o šikovnosti a vynaliezavosti.
Vďaka dostupným dátam dokáže inzerent zistiť či je jeho aktivita účinná alebo jej niečo chýba. Sledovanie zásahu predstavuje výhodu voči tradičným formám marketingu. Výsledky firmám prinesú jasnejšiu predstavu o tom, ako sa darí ich marketingovej kampani. Stretávajú sa aj so spätnou väzbou, ktorá pomáha budovať popularitu.
Čakacia doba nie je limitovaná. Inzerovať môžete nepretržite 24 hodín denne. Zákazníci sú na tom rovnako. Ponuku si môžu vyhľadať okamžite po jej uverejnení pokojne aj uprostred noci z pohodlia domova. Výnimkou nie sú ani firmy, ktoré pre vybavovanie reklamy nemusia nikam chodiť. Obom stranám postačí vhodné elektronické zariadenie a prístup na internet.
Vďaka sociálnym médiám sa podniky dokážu dostať bližšie k zákazníkom a vyhovieť efektívnejšie ich potrebám. Publikum možno segmentovať a prispôsobovať produkty na základe nákupných zvyklostí, záujmov, demografických činiteľov či iného spotrebiteľského správania sa.
Online marketing je lacnejší ako televízne alebo rozhlasové reklamy. Na propagáciu sa zvyknú vynaložiť tisíce eur, ale keď je neúčinná, obrat je nižší ako počiatočné náklady. Internet toto riziko aspoň z časti eliminuje. Firma platí len za vizuál, a sumu navyše keď sa rozhodne osloviť známu osobnosť.
Ak by sme mali spomenúť niektorú zo slabších stránok, ako prvá nás napadne, že online komunikácia nedokáže osloviť staršiu generáciu. V priestore presýtenom informáciami sa naviac s týmto problémom dokážeme stretnúť i pri mladšom aktívnom užívateľovi.
Ak sa vám článok páčil, odporúčame: "Lidl zatraktívňuje prácu v oblasti obchodu a predaja. Absolventom ponúka manažérske pozície".