[title]Automechanik[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/automechanik-3250[/link]
[info]CarComplex / nástup od 24.2. 2023 / Michalovce-Stráňany[/info]
[/offer]
Práve tie by mali získať záujemcovia o prácu v novom výrobnom závode Valiliki pri Košiciach, kde sa od roka 2024 spustí výroba modelov značky Volvo. Na trh by teda mali prísť nové vozidlá v čase, keď sa očakáva ešte výraznejšia optimalizácia cien za nové elektromobily. V konečnom dôsledku by takýto efekt mohol pozitívne ovplyvniť aj výšku vývozných kvót.
\n[articles]
[article]
[title]Európa chce šetriť pracovnou záťažou, na Slovensku sa diskutuje o príplatkoch za nadčasy[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/zdrazovanie-priplatky-zamestnavatelov-pracovna-zataz[/link]
[/article][article]
[title]Roboty stresujú zamestnancov doma aj vo svete - hrozí, že nás oberú o prácu?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/roboty-menia-globalny-trh-prace[/link]
[/article]
[/articles]
Keďže fabriky na výrobu nových vozidiel začínajú na východe Slovenska rásť až v tomto roku, isté obavy z budúcnosti závodu sa premietli aj do vyjadrení prezidenta ZAP SR, Alexandra Matušeka. Ten vidí výzvy najmä v otázke zmien cien za pohonné látky, spolupráci so subdodávateľmi a nákladmi na energie.
\n[offer]
[title]Autoelektrikár[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/autoelektrikar-automechanik-3246[/link]
[info]CARTECH / nástup od 24.2. 2023 / Šaľa[/info]
[/offer]
Výrazný skok v správaní trhu sa napokon odrazil aj na samotnom výrobnom koncepte. Volvo bolo vítaným strategickým investorom už pred šiestimi rokmi, vtedy sa však uvažovalo o výrobe nákladných vozidiel, ktoré mali zabrániť výkyvy v prípade poklesu exportu osobných automobilov. Napokon sa automobilka rozhodla, že vo Valalikách ako vôbec treťom výrobnom závode v Európe budú montované výlučne elektromobily. Ročne by sa ich malo vyrobiť 250 tisíc.
\n[articles]
[article]
[title]Zamestnancov v Taiwane šokovali odmeny: niektorí ich mali privysoké, iní neprimerane malé[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/dobra-praca-vysoke-novorocne-odmeny-taiwan-evergreen-marine[/link]
[/article][article]
[title]Odchod do dôchodku sa rozplýva ako hmla, Francúzi sa búria proti posunu dôchodkového veku[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/dochodok-odchod-z-trhu-prace-zmena-penzijneho-veku[/link]
[/article]
[/articles]
Napriek uspokojivému nárastu zamestnanosti v priemysle je záujem o prácu v segmente nižší, než v minulosti. Úpadok v záujme o strojníctvo a remeselné pozície v rámci študijných odborov sa preto podpisuje pod to, že zamestnávatelia hľadajú pracovné sily v tretích krajinách.
\n[offer]
[title]Vodič[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/vodic-3243[/link]
[info]Ruža Transport / nástup od 23.2. 2023 / Malacky[/info]
[/offer]
Podľa Matušeka si však tento proces žiada zjednodušenie aj v rámci legislatívy a migračnej politiky, ktorá by dovolila investorom, aby prijímali medzi zamestnancov zahraničných záujemcov o montážne pozície na výrobných linkách. Dodáva, že napriek tomu, že toto riešenie je v skutočnosti drahšie, než zamestnávanie tunajšej pracovnej sily, vzhľadom na trvajúci pokles záujmu je jedinou možnosťou nábor cudzincov často výlučným riešením.
',category:"Investori u nás",published:!0,scheduled:!1,author:"Ján Krajč"}Prácu v slovenských automobilkách nachádza čoraz viac občanov. Atraktívne platové podmienky, práca na zmeny a istota stabilného zamestnávateľa sú rozhodujúcimi vo výbere zamestnania u mnohých. Slovenské automobilky opustil dovedna už viac ako jeden milión vyrobených exemplárov a predpokladá sa, že v tomto roku zostane táto hranica prinajmenšom mierne pokorená. Veľké očakávania od otvorenia nového výrobného závodu pre škandinávsku automobilku Volvo však majú investori, ale aj predstavitelia Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR).
Podľa informácií predstaviteľov ZAP SR, ktoré zazneli počas uplynulej tlačovej konferencie, sa okrem iného zvýšil v nemalej miere aj prírastok nových pracovných síl v automobilovom priemysle. Až o desaťtisíc zamestnancov vyšší nárast v existujúcich štyroch automobilových závodoch na Slovensku, však v najbližších dvoch rokoch podľa odhadov vzrastie o ďalších 3000 pracovných miest.
Práve tie by mali získať záujemcovia o prácu v novom výrobnom závode Valiliki pri Košiciach, kde sa od roka 2024 spustí výroba modelov značky Volvo. Na trh by teda mali prísť nové vozidlá v čase, keď sa očakáva ešte výraznejšia optimalizácia cien za nové elektromobily. V konečnom dôsledku by takýto efekt mohol pozitívne ovplyvniť aj výšku vývozných kvót.
Keďže fabriky na výrobu nových vozidiel začínajú na východe Slovenska rásť až v tomto roku, isté obavy z budúcnosti závodu sa premietli aj do vyjadrení prezidenta ZAP SR, Alexandra Matušeka. Ten vidí výzvy najmä v otázke zmien cien za pohonné látky, spolupráci so subdodávateľmi a nákladmi na energie.
Výrazný skok v správaní trhu sa napokon odrazil aj na samotnom výrobnom koncepte. Volvo bolo vítaným strategickým investorom už pred šiestimi rokmi, vtedy sa však uvažovalo o výrobe nákladných vozidiel, ktoré mali zabrániť výkyvy v prípade poklesu exportu osobných automobilov. Napokon sa automobilka rozhodla, že vo Valalikách ako vôbec treťom výrobnom závode v Európe budú montované výlučne elektromobily. Ročne by sa ich malo vyrobiť 250 tisíc.
Napriek uspokojivému nárastu zamestnanosti v priemysle je záujem o prácu v segmente nižší, než v minulosti. Úpadok v záujme o strojníctvo a remeselné pozície v rámci študijných odborov sa preto podpisuje pod to, že zamestnávatelia hľadajú pracovné sily v tretích krajinách.
Podľa Matušeka si však tento proces žiada zjednodušenie aj v rámci legislatívy a migračnej politiky, ktorá by dovolila investorom, aby prijímali medzi zamestnancov zahraničných záujemcov o montážne pozície na výrobných linkách. Dodáva, že napriek tomu, že toto riešenie je v skutočnosti drahšie, než zamestnávanie tunajšej pracovnej sily, vzhľadom na trvajúci pokles záujmu je jedinou možnosťou nábor cudzincov často výlučným riešením.