[title]HR associate with French language[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/hr-associate-with-french-language-5362[/link]
[info]Grafton / nástup 14.8 / Bratislava[/info]
[/offer]
Podľa prieskumu agentúry BetterUp, ktorý sa uskutočnil na vzorke 1789 respondentov, dokáže belonging znížiť počet sick days až o 75%. Vďaka pocitu spolupratričnosti a uznania majú zamestnanci súčasne väčšiu motiváciu zostať v terajšej práci a ako poukazuje prieskum, riziko zmeny zamestnávateľa dokáže klesnúť až o 50%. Belonging by však nemal prebeihať len na jednej úrovni, ale mal by v rámci DEI stratégie (teda diverzity, rovnosti a inklúzie) zohľadňovať rozličné aspekty pracovného života.
\n[articles]
[article]
[title]Sociálny kapitál zveľaďujte aj na pracovisku. Interakciu medzi zamestnancami zlepšíte týmito trikmi[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/socialny-kapital-retencia-interakcie-zamestnancov[/link]
[/article][article]
[title]Úspešnej kariére prospieva networking. Belonging zase dopomáha k tomu, aby ste si pracovné kontakty nepotopili[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/networking-socialny-kapital-belonging[/link]
[/article]
[/articles]
Motivátory netreba hľadať len v systéme odmeňovania, retenčných bonusoch či zvyšovaní platov. Aj napriek komplexnosti toho, čo všetko zahŕňa, belonging môže byť stále jednoduchou cestou k dobrej reputácii zamestnávateľa či tajným tromfom v rámci employer brandingu. So začleňovaním všetkých členov tímu do procesov vo firme mizne z pracoviska outsiderstvo a jednotlivci cítia, že ich prítomnosť je dôležitá.
\n[offer]
[title]Fitness trénerka pre ženské fitness programy[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/bratislava-part-time-fitness-trenerka-pre-zenske-fitness-programy-5385[/link]
[info]Nika Trnik / nástup 4.9 / Remote[/info]
[/offer]
Vlaňajšia štúdia Qualtrics označila belonging ako najsilnejší faktor, ktorý má vplyv na výkon zamestnancov a ich záujem o to usilovať sa o dosiahnutie firemných cieľov. Nevyčísliteľnými, zato cennými benefitmi sú pre zamestnancov možnosti participácie, získanie uznania a príležitosť realizovať nápady vlastným spôsobom, ktorý nemusí byť tradičný či súlade so zaužívanými firemnými postupmi. Plusom pre firmu však vďaka tomu môže byť inovatívnosť a predpoklad na objavenie nových trhových príležitostí.
\n[articles]
[article]
[title]Quiet hiringom sa zamestnávanie vymyká spod kontroly: Dospeli sme k toxickým pracoviskám, kde nikto netuší, čo očakávať?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/firemna-kultura-quiet-hiring-quitting-toxicke-pracoviska[/link]
[/article][article]
[title]Náborový marketing vás ako zamestnávateľov zatraktívni, no naozaj ním predstavujete svoju jedinečnosť?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/naborovy-marketing-ako-na-naborove-video[/link]
[/article]
[/articles]
So získavaním väčšieho množstva príležitostí a uvedomovaním si vlastného vkladu do chodu spoločnosti sa zlepšuje aj zamestnanecká skúsenosť. A práve tu prekonáva belonging iniciatívy, ktoré sa zvyčajne vzťahujú najmä na diverzitu, rovnosť a inklúziu. Ľahko zapamätateľnou mantrou pre fungujúci belonging je pravidlo štyroch C: comfort, connection, contribution a commitment. V praxi tieto kroky ilustrujú postupné začleňovanie sa v kolektíve a firme: od pocitu uznania a podpory (comfort), cez zdieľanie názorov (connection), po vítanie nových postupov (contribution) až po posilňovanie diverzity (commitment).
\n[offer]
[title]Operátor[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/operator-5285?isPromoted=true[/link]
[info]PPC Čab / nástup 3.9 / Čab[/info]
[/offer]
Tieto atribúty sú navyše merateľné prostredníctvom osobnostných testov či dotazníkov. Podpora zo strany zamestnávateľa môže následne po ich vyhodnotení nadobúdať aj podobu formovania či usmerňovania zamestnancov v ich kariérnom raste. Takéto úsilie pritom nemusí nutne značiť taktiku quiet hiringu. Prideľovať pracovníkom nové kompetencie signalizuje prejav dôvery a prípravy na povýšenie, napríklad aj prostredníctvom upskillingu či nadobúdania kompetencií v dôležitých otázkach firemného rozvoja. V neposlednom rade, belonging ako neustály proces dáva každému zamestnancovi pocit slobody prejavu a istoty, že môže byť sám sebou, a to nielen po kariérnej, ale tiež osobnej stránke.
',category:"Dátové prieskumy",published:!0,scheduled:!1,author:"Ján Krajč"}V pracovných ponukách rozličných zamestnávateľov sa neraz uvádza zmienka o výbornom pracovnom kolektíve. Nie vždy je však zrejmé, čo presne tvorí výborný pracovný kolektív a aká je kvalita pracovnej skúsenosti vo firme. Pre uchádzačov o zamestnanie, ale aj existujúcich zamestnancov, môže byť totižto takýto pohľad na kvalitu pracovného kolektívu či pocit satisfakcie z práce odlišný. Kým diverzita na pracovisku akceptuje rozdielnosť a inklúzia dáva možnosť prejaviť sa, belonging sa od nich ako koncept líši v rozsahu možností rastu a satisfakcie. Belonging skvalitňuje životy zamestnancov. Organizáciám súčasne prospieva v rámci retencie zamestnancov a ich zvyšovania výkonnosti.
Stiahnutý žalúdok, nevoľnosť a nechuť ísť do práce sú častými príznakmi "modrých pondelkov", ktoré zažívajú pracovníci na pokraji burn-outu. Dôvodom u zamestnancov môže byť aj dojem, že ako profesionál musí byť vždy bezchybný a nesmie pochybiť či priznať nevedomosť. Belongingom dávame jednotlivcom v tíme také príležitosti, aké ich môžu jednak formovať, ale tiež učiť zdokonaľovať sa. Byť vnímaný ako správny človek na správnom mieste pritom vplýva nielen na výkonnosť, ale aj na psychické nastavenie a prežívanie.
Podľa prieskumu agentúry BetterUp, ktorý sa uskutočnil na vzorke 1789 respondentov, dokáže belonging znížiť počet sick days až o 75%. Vďaka pocitu spolupratričnosti a uznania majú zamestnanci súčasne väčšiu motiváciu zostať v terajšej práci a ako poukazuje prieskum, riziko zmeny zamestnávateľa dokáže klesnúť až o 50%. Belonging by však nemal prebeihať len na jednej úrovni, ale mal by v rámci DEI stratégie (teda diverzity, rovnosti a inklúzie) zohľadňovať rozličné aspekty pracovného života.
Motivátory netreba hľadať len v systéme odmeňovania, retenčných bonusoch či zvyšovaní platov. Aj napriek komplexnosti toho, čo všetko zahŕňa, belonging môže byť stále jednoduchou cestou k dobrej reputácii zamestnávateľa či tajným tromfom v rámci employer brandingu. So začleňovaním všetkých členov tímu do procesov vo firme mizne z pracoviska outsiderstvo a jednotlivci cítia, že ich prítomnosť je dôležitá.
Vlaňajšia štúdia Qualtrics označila belonging ako najsilnejší faktor, ktorý má vplyv na výkon zamestnancov a ich záujem o to usilovať sa o dosiahnutie firemných cieľov. Nevyčísliteľnými, zato cennými benefitmi sú pre zamestnancov možnosti participácie, získanie uznania a príležitosť realizovať nápady vlastným spôsobom, ktorý nemusí byť tradičný či súlade so zaužívanými firemnými postupmi. Plusom pre firmu však vďaka tomu môže byť inovatívnosť a predpoklad na objavenie nových trhových príležitostí.
So získavaním väčšieho množstva príležitostí a uvedomovaním si vlastného vkladu do chodu spoločnosti sa zlepšuje aj zamestnanecká skúsenosť. A práve tu prekonáva belonging iniciatívy, ktoré sa zvyčajne vzťahujú najmä na diverzitu, rovnosť a inklúziu. Ľahko zapamätateľnou mantrou pre fungujúci belonging je pravidlo štyroch C: comfort, connection, contribution a commitment. V praxi tieto kroky ilustrujú postupné začleňovanie sa v kolektíve a firme: od pocitu uznania a podpory (comfort), cez zdieľanie názorov (connection), po vítanie nových postupov (contribution) až po posilňovanie diverzity (commitment).
Tieto atribúty sú navyše merateľné prostredníctvom osobnostných testov či dotazníkov. Podpora zo strany zamestnávateľa môže následne po ich vyhodnotení nadobúdať aj podobu formovania či usmerňovania zamestnancov v ich kariérnom raste. Takéto úsilie pritom nemusí nutne značiť taktiku quiet hiringu. Prideľovať pracovníkom nové kompetencie signalizuje prejav dôvery a prípravy na povýšenie, napríklad aj prostredníctvom upskillingu či nadobúdania kompetencií v dôležitých otázkach firemného rozvoja. V neposlednom rade, belonging ako neustály proces dáva každému zamestnancovi pocit slobody prejavu a istoty, že môže byť sám sebou, a to nielen po kariérnej, ale tiež osobnej stránke.