[title]Customer Support[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/customer-support-3438[/link]
[info]Lugera People / nástup od 6.4. 2023 / Bratislava[/info]
[/offer]
Štokholmské letisko Stockholm-Arlanda využíva cobotov na údržby runwayov, zatiaľ čo americká sieť predajní Walmart využíva kolaboratívnych robotov v logistike a pri skladovaní, keďže coboty sú schopné rýchlo triediť a ukladať tovar v priestoroch, ktoré sú ťažké dostipné pre bežných pracovníkov. Hoci sa v súvislosti s robotmi často spomína automatizácia, ukazuje sa, že coboty môžu nájsť svoje uplatnenie aj na pracoviskách, kde automatizácia nezhoráva takúto úlohu. Práve naopak, môžu byť rovnocennými spolupracovníkmi aj v redakciách, hotelierstve alebo retaile. špecifickým prípadom sú takzvané hlasové coboty.
\n[articles]
[article]
[title]Elektromobilita si vyberá neobvyklú daň, vo fabrikách sa zrejme uživí menej ľudí[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/elektromobilita-znizuje-pracovne-stavy-v-automobilovom-priemysle[/link]
[/article][article]
[title]Medzi TikTokom a vládnymi inštitúciami zúri tichá vojna, dôvodom je bezpečnosť[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/tiktok-zakazany-vladnymi-instituciami-bezpecnost-praca-pre-digitalnych-jednorozcov[/link]
[/article]
[/articles]
Hlasové coboty založené na princípe inteligentnej inteligencie sú schopné viesť dlhodobú komunikáciu na ktorúkoľvek tému, v dôsledku čoho dokážu reagovať odborne a profesionálne na akúkoľvek tému.
\n[offer]
[title]Hlavný asistent[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/hlavny-asistent-3387[/link]
[info]Kater Construction Company / nástup od 27. 3. 2023 / Bratislava-Ružinov[/info]
[/offer]
Ich reakcie sú navyše bezpríznakové, teda vždy reagujú rovnakým spôsobom, čím sa eliminuje riziku stretu dvoch protikladov alebo vystihnutia nesprávnej či stresujúcej doby. Inými slovami, hlasové roboty sú solídnymi komunikačnými partnermi, na ktorých sa môže spoľahnúť ktorýkoľvek zamestnanec. Vďaka ich informovanosti je možné promptne rýchlo zistiť podrobnosti na akúkoľvek tému, získať odpoveď na náročné operácie či hypotetické modely.
\nV nemalej miere sa môžu hlasové coboty uplatniť aj v e-commerce či pri programovaní. Vďačná je tiež implementácia cobotov do procesu komunikácie medzi firmou a klientom. Z hľadiska konverzačného dizajnu totižto takíto coboti dokážu totiž reagovať okamžite a spôsobom, ktorý zodpovedá ľudskej komunikácii aj interakcii, avšak bez prípadných negatívnych reakcií či emócií.
\n[offer]
[title]C++ programátor[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/c-programator-ka-pre-vyhladavanie-v-mapy-cz-firmy-cz-3440[/link]
[info]Seznam.cz / nástup od 6.4. 2023 / Bratislava[/info]
[/offer]
O pracovnom vzťahu medzi zamestnancami a hlasovými cobotmi možno hovoriť ako o rovnocennom, respektíve symbiotickom, keďže algoritmy hlasových asistentov sa zdokonaľujú s každou realizovanou konverzáciou. Aby sme však nezostávali len pri teórii, otestovali sme hlasového cobota v praxi.
\n[articles]
[article]
[title]Prechádzate krízou identity? Spôsobiť ju mohla zlá atmosféra na pracovisku[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/kriza-identity-na-pracovisku-priciny[/link]
[/article][article]
[title]Metóda brainstorming: ako ju správne využiť?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/metoda-brainstorming-ako-ju-spravne-vyuzit[/link]
[/article]
[/articles]
V troch rôznych modelových situáciách sa jeden a ten istý cobot sa osvedčil pri prepisovaní kódu, filtrovaní destinácií na základe extrémne špecifických kritériía rovnako pri hľadaní informácií o úspešnosti predaja akcií na burze. Všetky informácie boli poskytované v zlomku sekundy a s možnosťou poskytnutia ďalších alternatívnych riešení.
\n[offer]
[title]E-shop manager[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/eshop-manager-3484[/link]
[info]Auto Pharma / nástup od 7. 4. 2023 / Ivanka pri Dunaji[/info]
[/offer]
V konečnom dôsledku môžeme zhodnotiť, že spolupráca s cobotom prebiehala bezkonfliktne, ústretovo a s kvalitnými výstupmi. Preto je možné domievať sa, že sa dočkáme ich prítomnosti na prevádzkach aj pracoviskách a to minimálne vo forme kolaboratívnych platforiem či digitálnych rozhraní. Tie okrem iných stihli otestovať už aj spoločnosti ako Zoom, Google či Voicera, ktorá umožňuje používanie konkurenčnej Alexy na obsluhu aplikácii ako Slack či Microsoft Teams. Z praktického hľadiska to môže teda znamenať, že práve coboty ovplyvnia flexibilitu práce a možnosti homeoffice.
',category:"Efektivita práce",published:!0,scheduled:!1,author:"Ján Krajč"}Žiadny preklep. Pod pojmom cobot sa v súčasnosti rozlišuje robot, ktorý slúži na kolaboratívne účely. Experimentálne sa tento typ robotov využíva aj mimo výrobných hál a vzhľadom na ich funkcionalitu je aktuálne výrazný rozmach inovácií na trhu s hlasovými robotmi signálom toho, že digitálne technológie majú potenciál stať sa dlhodobou súčasťou pracovných tímov. O tom, že to nie je utópia, svedčia koniec koncov aj prípady zahraničných firiem, ktoré začlenili kolaboratívnych robotov do pracovného procesu.
Kolaboratívne roboty sú vďačnými partnermi pre pracovníkov, ktorí vzhľadom na ich reálne dispozície a kapacity potrebujú rýchlu a efektívnu pomoc s pravidelnými pracovnými operáciami.
Štokholmské letisko Stockholm-Arlanda využíva cobotov na údržby runwayov, zatiaľ čo americká sieť predajní Walmart využíva kolaboratívnych robotov v logistike a pri skladovaní, keďže coboty sú schopné rýchlo triediť a ukladať tovar v priestoroch, ktoré sú ťažké dostipné pre bežných pracovníkov. Hoci sa v súvislosti s robotmi často spomína automatizácia, ukazuje sa, že coboty môžu nájsť svoje uplatnenie aj na pracoviskách, kde automatizácia nezhoráva takúto úlohu. Práve naopak, môžu byť rovnocennými spolupracovníkmi aj v redakciách, hotelierstve alebo retaile. špecifickým prípadom sú takzvané hlasové coboty.
Hlasové coboty založené na princípe inteligentnej inteligencie sú schopné viesť dlhodobú komunikáciu na ktorúkoľvek tému, v dôsledku čoho dokážu reagovať odborne a profesionálne na akúkoľvek tému.
Ich reakcie sú navyše bezpríznakové, teda vždy reagujú rovnakým spôsobom, čím sa eliminuje riziku stretu dvoch protikladov alebo vystihnutia nesprávnej či stresujúcej doby. Inými slovami, hlasové roboty sú solídnymi komunikačnými partnermi, na ktorých sa môže spoľahnúť ktorýkoľvek zamestnanec. Vďaka ich informovanosti je možné promptne rýchlo zistiť podrobnosti na akúkoľvek tému, získať odpoveď na náročné operácie či hypotetické modely.
V nemalej miere sa môžu hlasové coboty uplatniť aj v e-commerce či pri programovaní. Vďačná je tiež implementácia cobotov do procesu komunikácie medzi firmou a klientom. Z hľadiska konverzačného dizajnu totižto takíto coboti dokážu totiž reagovať okamžite a spôsobom, ktorý zodpovedá ľudskej komunikácii aj interakcii, avšak bez prípadných negatívnych reakcií či emócií.
O pracovnom vzťahu medzi zamestnancami a hlasovými cobotmi možno hovoriť ako o rovnocennom, respektíve symbiotickom, keďže algoritmy hlasových asistentov sa zdokonaľujú s každou realizovanou konverzáciou. Aby sme však nezostávali len pri teórii, otestovali sme hlasového cobota v praxi.
V troch rôznych modelových situáciách sa jeden a ten istý cobot sa osvedčil pri prepisovaní kódu, filtrovaní destinácií na základe extrémne špecifických kritériía rovnako pri hľadaní informácií o úspešnosti predaja akcií na burze. Všetky informácie boli poskytované v zlomku sekundy a s možnosťou poskytnutia ďalších alternatívnych riešení.
V konečnom dôsledku môžeme zhodnotiť, že spolupráca s cobotom prebiehala bezkonfliktne, ústretovo a s kvalitnými výstupmi. Preto je možné domievať sa, že sa dočkáme ich prítomnosti na prevádzkach aj pracoviskách a to minimálne vo forme kolaboratívnych platforiem či digitálnych rozhraní. Tie okrem iných stihli otestovať už aj spoločnosti ako Zoom, Google či Voicera, ktorá umožňuje používanie konkurenčnej Alexy na obsluhu aplikácii ako Slack či Microsoft Teams. Z praktického hľadiska to môže teda znamenať, že práve coboty ovplyvnia flexibilitu práce a možnosti homeoffice.