Novinka!Portál Pracuj.sk vyjadruje podporu ľudom z Ukrajiny.Prepnúť na ukrajinský jazyk (Українська мова)

Pri employer brandingu je múdre začať v malom a upozorniť na atmosféru tímovej spolupráce

Firemná kultúraJán Krajč
Pri employer brandingu je múdre začať v malom a upozorniť na atmosféru tímovej spolupráce

Má zmysel predstavovať kandidátom celú spoločnosť, alebo je lepšie zamerať sa v rámci náborového marketingu len na oddelenie, v ktorom majú budúci spolupracovníci pôsobiť? Asi vás to prekvapí, no rozdiel je minimálny.

Adepti oslovujú zamestnávateľov s rozličnými motívmi, no to, čo ich po prijatí čaká, je zaradenie sa do pracovného kolektívu. Práca v tímoch máva svoje špecifické pravidlá, vládne v nej nezameniteľná atmosféra a aj navzdory snahe dodržiavať firemnú kultúru v každom tíme, sa každá menšia organizácia líši svojou dynamikou a tým, čo jej členov spája. A aj keď je team value proposition, respektíve prísľub tímovej spolupráce súčasťou employer brandu, svojimi atribútmi sa od ostatného EVP líši hlavne v konkrétnosti toho, čo je typické pre prácu v menšom kolektíve. 

Najväčší motivátor zo všetkých 

Nielen pre kandidátov, ale aj pre samotných náborárov a marketérov je jednoduchšie zamerať sa pri budovaní employer brandu na život v tíme, než mapovať všetky činnosti firmy. Tímy napokon pozostávajú zo zamestnancov, ktorí dokážu komunikovať zamestnanecké benefity a unikátnu firemnú kultúru vlastnými slovami a tak, ako ich pociťujú na dennej báze. Najmä ak sa rozhodnete predstaviť spoločnosť prostredníctvom krátkeho náborového videa.

Výkonný zástupca združenia
Grafton / nástup ASAP / Nitra

Tento autentický prístup je tým, čo uchádzačov o zamestnanie dokáže ubezpečiť o tom, že sa rozhodli získať miesto v spoločnosti, v ktorej sa budú cítiť plnohodnotne. Ako poukázal LinkedIn v rámci interných postupov pri náborových konaniach, kandidáti so záujmom o spoluprácu hľadajú informácie o zamestnancoch ešte pred zaslaním životopisu. Inými slovami, chcú vedieť, s kým budú v budúcnosti spolupracovať. Vyjasniť túto neznámu včas a predstaviť v rámci employer brandingu svet v tíme, zefektívňuje ďalšie etapy výberového procesu. 

V každom môže byť kúsok náborára 

Pochopiť, čo je TVP typickým pre spoločnosť, si žiada nechať každého člena tímu prejaviť svoj názor. Za predpokladu správneho riadenia by sa mali vo výpovediach objaviť hodnoty, ktoré sú vlastné celej firme. Pri definovaní team value proposition (TVP) by mali náborári, respektíve HR manažéri komunikovať priamo s team lídrami, ktorí poznajú atmosféru v kolektíve najlepšie.

Futbalový tréner
Senec Fotball Academy / nástup 14.10 / Reca

Prostredníctvom dotazníkov alebo individuálnych rozhovorov možno následne získať unikátne názory a informácie kľúčové pre vytvorenie TVP, ale aj obsahovej stratégie, ktorá z dlhodobého hľadiska naplní potreby komunikovať a prezentovať prednosti značky zamestnávateľa. Následne by mal byť employer brand začlenený do storytellingu a príbehu tímu, ktorý uchádzačom o zamestnanie, no najmä top kandidátom v talent poole čo najlepšie ilustruje zmysel ich budúcej činnosti a dopomôže im k tomu, aby ich sympatie voči firme boli podložené relevantnými dôkazmi.

Pátranie po spolupráci

Ak je reč o dôkazoch, v prejavoch existujúcich členov tímov by sa mali odzrkadliť ich dlhoročné skúsenosti vo firme, prelomové momenty, participácia na úspechoch firmy a súčasne ich vlastný postoj voči firemnej kultúre. Výhodou takéhoto modelu je, že pri budovaní značky zamestnávateľa sa dá veľa zistení a postupov škálovať na úroveň celej organizácie. Vďaka pochopeniu toho, ako si firemnú kultúru osvojujú tímy a čo je pre nich v rámci EVP skutočne dôležité, možno employer brand upraviť či dokonca revampovať. V prípade employer brandu postaveného na tímovej atmosfére je podstatná každá maličkosť. 

Senior špecialista na Google Tag Manager
Grafton / nástup ASAP / Bratislava

Záujemcovia chcú vedieť, ako prebieha spolupráca, nakoľko sú v rámci povinností slobodní v rozhodovaní a ktoré projekty sa riešia skutočne spoločne, či už v tandemoch, alebo supertímoch. V neposlednom rade je fokus na tímy vďačný na zabezpečenie pipelinu, prostredníctvom ktorého sa budú do firmy dostávať talentovaní a skúsení pracovníci, stotožňujúci sa s hodnotami spoločnosti tak, ako im boli predstavené prostredníctvom ich budúcich kolegov. Síce to môže znieť ako samozrejmosť, nadobudnutie istoty, že v tíme existuje niekoľko ďalších ľudí s rovnakými záujmami a odbornými poznatkami, je často ešte väčším motivátorom, než prísľub flexibilnej práce či nadštandardného voľna. Z pohľadu employer brandu môže byť takýto fakt samozrejmosťou, no z hľadiska atmosféry v tímoch sú aj nepatrné skutočnosti efektívnymi argumentmi, ktoré dokážu presvedčiť tých správnych ľudí.

Ak bol tento článok pre vás užitočný, budeme veľmi radi, keď nás podporíte jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. Ďakujeme!