Novinka!Portál Pracuj.sk vyjadruje podporu ľudom z Ukrajiny.Prepnúť na ukrajinský jazyk (Українська мова)

Čo všetko by nás o employer brandingu mohli naučiť rockové kapely?

Ľudské zdrojeJán Krajč
Čo všetko by nás o employer brandingu mohli naučiť rockové kapely?

Ako so svojím employer brandingom zažiariť vo svete, kde chcú byť hviezdami toľkí zamestnávatelia odrazu? 

Employer branding, respektíve značka zamestnávateľa, je dnes ambíciou pre mnohých zamestnávateľov. Lenže podobne, ako to býva pri ktorejkoľvek inej značke, pekne navrhnutý a nastavený imidž spoločnosti sa nemusí zhodovať s tým, čo zamestnanci skutočne na značke oceňujú a čo si od nej sľubujú. Obraz atraktívnej spoločnosti sa s prítomnosťou LinkedInu či Glassdooru zvykne rozpadnúť ešte skôr, než vôbec vznikne. Pretože tak, ako majú spoločnsoti možnosť budovať si svoj imidž, majú aj zamestnanci priestor na to, aby kedykoľvek upravili verejné vnímanie značky zamestnávateľa. Dá sa teda dosiahnuť autentický employer brand, ktorý bude atraktívny a pritom osloví adeptov na pracovnom trhu aj o niekoľko rokovNielen to, - z adeptov a pracovníkov sa dokonca môžu stať fanúšikovia. 

Benefity a trendy ako pozlátko 

Ešte v roku 2020 zverejnil LinkedIn výsledky prieskumu, podľa ktorých až 75% zamestnancov vníma zaestnávateľov odlišne od toho, ako sa predstavujú na sociálnych sieťach. Keďže nevyhnutnosť employer brandingu vzrasta, zamestnávatelia často hľadajú skratky, ako sa kandidátom zapáčiť.

Merací technik pre hluk a vibrácie
Avekol / nástup 9.10 / Žilina

Ignorujúc fakt, že podobnú stratégiu zaujali už pri získavaní existujúcich pracovníkov, neriskujú len to, že stratia žiadaný imidž ako pozlátko z pekne napísanej pracovnej ponuky, ale aj príležitosť, aby ich značku hrdo obhajovalo a propagovalo niekoľko desiatok ich existujcúcih pracovníkov. A pokiaľ sa už jedná o budovanie sympatií, skalní a lojálni fanúšikovia sú tými, ktorí s nadšením hovoria o všetkom, čo firma dokázala. 

Adepti a talenty

Na rozdiel od rockovej skupiny si zrejme plagát s vaším kolektívom či centrálou spoločnosti nikto nenalepí nad posteľ vo svojej spálni. Hoci tá šanca tam vždy je, zamerajte sa skôr na motív toho, prečo plagáty spevákov a skupín končia na stene. Dôležité je dovoliť ľuďom, zamestnancom aj záujemcom, aby sa s firemnou kultúrou a vašou značkou dokázali stotožniť.

Administrátor/-ka fondov
Bolder / nástup 12.10 / Bratislava

S dômyselným employer brandom a nemenej dôležitým talent brandom zamestnávatelia nadobúdajú charakter a osobnosť. Employer brand a ani talent brand však nevidieť len na pracovných portáloch či LinkedIne, hovorí sa o ňom na rodinných stretnutiach, piatkových večierkoch a víkendových chatách. Aký je však medzi nimi rozdiel a prečo sa na talent brand tak často zabúda? 

Zamestnanci chcú vedieť, čo príde po debute

Employer brand by sa dal vnímať ako prvý dojem zo spoločnosti a to ako firma pôsobí navonok. Je to spôsob, ako sa odlíšiť od iných spoločnosti na pracovnom trhu a súčasne zaujať talentovaných pracovníkov, ktorí môžu na základe toho, ako na nich firma pôsobí, prehodnocovať zmenu zamestnania.

Správca e-shopu/Grafik
Wellhox / nástup 12.10 / Bardejov

Lákavými prísľubmi v podobe EVP, teda employer value proposition, by sa však lov na talenty končiť nemal. Talent brand a EVP totižto musia pokračovať tam, kde prvotný dojem z pôsobivého employer brandu po skúsenosti so zamestnávateľom končí. Zdieľanie rovnakej vášne, pohľad na svet či presvedčenie o zmysle a cieľoch spoločnosti zohrávajú v employer brandingu dôležitú úlohu. Belonging, respektíve plnohodnotné zaradenie sa do pracovného kolektívu, podpora v kariérnom rozvoji či pocit príslušnosti upevňujú zamestnaneckú lojalitu. Súčasne sú si podobné s tým, ako sa budujú komunity okolo rockových skupín. Stačí sa nimi inšpirovať.

Ak bol tento článok pre vás užitočný, budeme veľmi radi, keď nás podporíte jeho zdieľaním na sociálnych sieťach. Ďakujeme!