[title]Merací technik pre hluk a vibrácie[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/meraci-technik-pre-hluk-a-vibracie-5577[/link]
[info]Avekol / nástup 9.10 / Žilina[/info]
[/offer]
Ignorujúc fakt, že podobnú stratégiu zaujali už pri získavaní existujúcich pracovníkov, neriskujú len to, že stratia žiadaný imidž ako pozlátko z pekne napísanej pracovnej ponuky, ale aj príležitosť, aby ich značku hrdo obhajovalo a propagovalo niekoľko desiatok ich existujcúcih pracovníkov. A pokiaľ sa už jedná o budovanie sympatií, skalní a lojálni fanúšikovia sú tými, ktorí s nadšením hovoria o všetkom, čo firma dokázala.
\n[articles]
[article]
[title]Pri preradení na inú pracovnú pozíciu by sa zamestnanci nemali cítiť ako súčasť firemného inventára[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/quiet-cutting-preradenie-zamestnancov-personalistika[/link]
[/article][article]
[title]Pracovné porady nepohlcujú len produktívny čas, ale aj náklady firmy. Dá sa s tým niečo robiť?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/pracovne-porady-mitingy-zamestnanie[/link]
[/article]
[/articles]
Na rozdiel od rockovej skupiny si zrejme plagát s vaším kolektívom či centrálou spoločnosti nikto nenalepí nad posteľ vo svojej spálni. Hoci tá šanca tam vždy je, zamerajte sa skôr na motív toho, prečo plagáty spevákov a skupín končia na stene. Dôležité je dovoliť ľuďom, zamestnancom aj záujemcom, aby sa s firemnou kultúrou a vašou značkou dokázali stotožniť.
\n[offer]
[title]Administrátor/-ka fondov[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/administrator-ka-fondov-5586[/link]
[info]Bolder / nástup 12.10 / Bratislava[/info]
[/offer]
S dômyselným employer brandom a nemenej dôležitým talent brandom zamestnávatelia nadobúdajú charakter a osobnosť. Employer brand a ani talent brand však nevidieť len na pracovných portáloch či LinkedIne, hovorí sa o ňom na rodinných stretnutiach, piatkových večierkoch a víkendových chatách. Aký je však medzi nimi rozdiel a prečo sa na talent brand tak často zabúda?
\n[articles]
[article]
[title]Nudí vás LinkedIn? Skúste Glassdoor, na tejto sociálnej sieti pre profesionálov možno čoskoro zakotvíte aj vy[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/glassdoor-linkedin-socialna-siet-profesia[/link]
[/article][article]
[title]Belonging: Ako ho odlíšiť od inklúzie a diverzity na vašom pracovisku?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/belonging-skvalitnuje-inkluziu-diverzita[/link]
[/article]
[/articles]
Employer brand by sa dal vnímať ako prvý dojem zo spoločnosti a to ako firma pôsobí navonok. Je to spôsob, ako sa odlíšiť od iných spoločnosti na pracovnom trhu a súčasne zaujať talentovaných pracovníkov, ktorí môžu na základe toho, ako na nich firma pôsobí, prehodnocovať zmenu zamestnania.
\n[offer]
[title]Správca e-shopu/Grafik[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/spravca-e-shopu-grafik-5591[/link]
[info]Wellhox / nástup 12.10 / Bardejov[/info]
[/offer]
Lákavými prísľubmi v podobe EVP, teda employer value proposition, by sa však lov na talenty končiť nemal. Talent brand a EVP totižto musia pokračovať tam, kde prvotný dojem z pôsobivého employer brandu po skúsenosti so zamestnávateľom končí. Zdieľanie rovnakej vášne, pohľad na svet či presvedčenie o zmysle a cieľoch spoločnosti zohrávajú v employer brandingu dôležitú úlohu. Belonging, respektíve plnohodnotné zaradenie sa do pracovného kolektívu, podpora v kariérnom rozvoji či pocit príslušnosti upevňujú zamestnaneckú lojalitu. Súčasne sú si podobné s tým, ako sa budujú komunity okolo rockových skupín. Stačí sa nimi inšpirovať.
',category:"Ľudské zdroje",published:!0,scheduled:!1,author:"Ján Krajč"}Employer branding, respektíve značka zamestnávateľa, je dnes ambíciou pre mnohých zamestnávateľov. Lenže podobne, ako to býva pri ktorejkoľvek inej značke, pekne navrhnutý a nastavený imidž spoločnosti sa nemusí zhodovať s tým, čo zamestnanci skutočne na značke oceňujú a čo si od nej sľubujú. Obraz atraktívnej spoločnosti sa s prítomnosťou LinkedInu či Glassdooru zvykne rozpadnúť ešte skôr, než vôbec vznikne. Pretože tak, ako majú spoločnsoti možnosť budovať si svoj imidž, majú aj zamestnanci priestor na to, aby kedykoľvek upravili verejné vnímanie značky zamestnávateľa. Dá sa teda dosiahnuť autentický employer brand, ktorý bude atraktívny a pritom osloví adeptov na pracovnom trhu aj o niekoľko rokovNielen to, - z adeptov a pracovníkov sa dokonca môžu stať fanúšikovia.
Ešte v roku 2020 zverejnil LinkedIn výsledky prieskumu, podľa ktorých až 75% zamestnancov vníma zaestnávateľov odlišne od toho, ako sa predstavujú na sociálnych sieťach. Keďže nevyhnutnosť employer brandingu vzrasta, zamestnávatelia často hľadajú skratky, ako sa kandidátom zapáčiť.
Ignorujúc fakt, že podobnú stratégiu zaujali už pri získavaní existujúcich pracovníkov, neriskujú len to, že stratia žiadaný imidž ako pozlátko z pekne napísanej pracovnej ponuky, ale aj príležitosť, aby ich značku hrdo obhajovalo a propagovalo niekoľko desiatok ich existujcúcih pracovníkov. A pokiaľ sa už jedná o budovanie sympatií, skalní a lojálni fanúšikovia sú tými, ktorí s nadšením hovoria o všetkom, čo firma dokázala.
Na rozdiel od rockovej skupiny si zrejme plagát s vaším kolektívom či centrálou spoločnosti nikto nenalepí nad posteľ vo svojej spálni. Hoci tá šanca tam vždy je, zamerajte sa skôr na motív toho, prečo plagáty spevákov a skupín končia na stene. Dôležité je dovoliť ľuďom, zamestnancom aj záujemcom, aby sa s firemnou kultúrou a vašou značkou dokázali stotožniť.
S dômyselným employer brandom a nemenej dôležitým talent brandom zamestnávatelia nadobúdajú charakter a osobnosť. Employer brand a ani talent brand však nevidieť len na pracovných portáloch či LinkedIne, hovorí sa o ňom na rodinných stretnutiach, piatkových večierkoch a víkendových chatách. Aký je však medzi nimi rozdiel a prečo sa na talent brand tak často zabúda?
Employer brand by sa dal vnímať ako prvý dojem zo spoločnosti a to ako firma pôsobí navonok. Je to spôsob, ako sa odlíšiť od iných spoločnosti na pracovnom trhu a súčasne zaujať talentovaných pracovníkov, ktorí môžu na základe toho, ako na nich firma pôsobí, prehodnocovať zmenu zamestnania.
Lákavými prísľubmi v podobe EVP, teda employer value proposition, by sa však lov na talenty končiť nemal. Talent brand a EVP totižto musia pokračovať tam, kde prvotný dojem z pôsobivého employer brandu po skúsenosti so zamestnávateľom končí. Zdieľanie rovnakej vášne, pohľad na svet či presvedčenie o zmysle a cieľoch spoločnosti zohrávajú v employer brandingu dôležitú úlohu. Belonging, respektíve plnohodnotné zaradenie sa do pracovného kolektívu, podpora v kariérnom rozvoji či pocit príslušnosti upevňujú zamestnaneckú lojalitu. Súčasne sú si podobné s tým, ako sa budujú komunity okolo rockových skupín. Stačí sa nimi inšpirovať.