[title]Expert na komplexné finančné služby[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/expert-pre-komplexne-financne-sluzby-5849[/link]
[info]Rastislav Mažár / nástup 12.11 / Spišská Nová Ves[/info]
[/offer]
Toho, pre ktoré sa opakovane rozhodneme a ku ktorému inklinujeme vo viere, že možno na tom treťom poste, v inej spoločnosti, to bude všetko inak... a bum, je to skoro podobné. A hoci to býva niekedy dramatický vnútorný monológ, v ktorom sa bijú pocity zúfalstva, radosti a nádeje, je to istým spôsobom signál toho, že náš mindset a kritické uvažovanie o pôsobení v spoločnosti je v neustálom procese adjustácie, respektíve prispôsobovania sa vonkajším okolnostiam.
\n[articles]
[article]
[title]Ako fixnúť pracovnú pozíciu bez toho, aby ste sa vzdávali zamestnania?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/job-hunting-kariera-na-mieru-zamestnavanie[/link]
[/article][article]
[title]Pri employer brandingu je múdre začať v malom a upozorniť na atmosféru tímovej spolupráce[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/employer-branding-alebo-team-value-proposition[/link]
[/article]
[/articles]
Kognitívny crafting nás súčasne vedie k tomu, aby sme sa na našu činnosť dívali z rôznych perspektív a dokázali v nej nájsť čosi, čo je pre nás zásadné nielen z hľadiska aktuálneho zamestnania či kariérnych cieľov, ale priamo nášho povahového založenia a hodnotévoh rebríčka, na ktorom si budujeme vlastnú identitu.
\nZnie to ako samozrejmosť a predsa sa pred pondelkovou poradou desíte predstavy, že budete sedieť oproti večne nespokojnej kolegyni. Pravidelná šichta s flegmatickými kolegami, ktorí majú na všetko čas, vás privádza do nepríčetnosti a čoraz viac vás nahlodáva dojem, že do kolektívu nezapadáte. Nepotrebujete organizovať desať teambuildingov ročne, aby ste si uvedomili, že tímy sa skladajú z rôznych ľudí a vaši kolegovia majú na starosti odlišné úlohy.
\n[offer]
[title]Cabin crew member[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/cabin-crew-member-5845[/link]
[info]Go2Sky / nástup 1.11 / Bratislava[/info]
[/offer]
Prečo ich nerobíte vy? Zrejme preto, že máte odlišnú kvalifikáciu a skúsenosti. No zmenou interakcií a upravovaním prístupu ku koelgom, sa dokážete dostať nielen do nových svetov či rozumieť profesii lepšie. Zmiernite napätie v kancelárii, ľahšie sa vám bude odovzdávať úloha z pozície nadriadeného a uvidíte súvislosti, ktoré vám v rámci bežnej pracovnej agendy často unikali. To, s kým vám to bude fungovať, ďalej určí, s kým sa ocitnete častejšie v pracovnej zmene či projektoch. Pamätajte na to, že tím môže byť rôzne veľký a interakcie v každej zostave vedú k odlišným výsledkom. Práve v tom spočíva takzvaný sociálny crafting, respektíve definovanie a upravovanie vzťahov na pracovisku.
\n[articles]
[article]
[title]Čo všetko by nás o employer brandingu mohli naučiť rockové kapely?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/employer-brand-talent-brand-zamestnavanie[/link]
[/article][article]
[title]Na akých pilieroch postaviť hodnoty spoločnosti, ktorej neodolajú ani intrapreneuri?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/intrapreneuri-vnutorne-podnikanie-evp-spolocnosti[/link]
[/article]
[/articles]
Nastúpite na pozíciu predavačky a zistíte, že máte cit pre čísla. Ste raňajkový čašník, no stále viac vás to ťahá do kuchyne. Alebo sedíte každý týždeň na zákazníckom centre a pritom by ste najradšej cestovali za klientmi. Ak sa aj vám stalo, že ste si v zamestnaní uvedomili nové silné stránky, popracujte na nich. Odchádzať zo zamestnania kvôli tomu ešte nemusíte.
\n[offer]
[title]Vedúci fashion predajne[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/veduci-fashion-predajne-5767[/link]
[info]Grafton / nástup ASAP / Bratislava[/info]
[/offer]
A na druhej strane, ak u svojich podriadených pozorujete, že sa ich profesia formuje odlišným smerom, ako si plánovali oni sami, dávajte im príležitosti na to, aby sa upskillovali. Otvorene, bez skrytých úmyslov. Zistiť, v čom vynikáme a kam sa uberáme, napokon patrí k task craftingu, tretej zo základných oblastí job craftingu. Skvalitňovanie zamestnania napokon naozaj nezávisí len od zamestnávateľa a akýkoľvek malý krok môže viesť k tomu, že opustíme predstavu o krajšom, lepšie platenom a dokonalom pracovisku. Namiesto toho zmeníme veci znúvtra a to doslova. Zamestnanecká retencia a neodolateľný employer branding už budú len vedľajším produktom zmysluplnej a cieľavedomej formy job craftingu.
',category:"Tréning zamestnancov",published:!0,scheduled:!1,author:"Ján Krajč"}Nazývať job crafting technikou, je snáď príliš zjednodušené. Veď týmto fenoménom sa zaoberajú sociológovia viac ako tridsať rokov, no aj tak sa o ňom v našich kanceláriách a na úradoch práce hovorí málo. Pritom spočíva v prevratnom princípe: zlepšovaní pracovných podmienok vlastným pričinením. Na job craftingu, ako napovedá už termín samotný, je fascinujúce to, že sa jedná o proaktívnu činnosť, ktorá prebieha neustále a individuálnym spôsobom u každého zamestnanca. Nedá sa nastaviť jednotne pre všetkých, pretože si vyžaduje pochopenie toho, čo nám ako zamestnancom na našej pracovnej náplni nevyhovuje, čo nás teší a čo nás, jemne povedané, privádza na pokraj trpezlivosti. Job crafting sa dá rozdeliť na menšie časti, podľa toho, o aký typ craftingu sa jedná. A každý z nich má svoje opodstatnenie, respektíve pravidlo, ktorým sa dá riadiť.
Jednoduché, ale pravdivé. Nie je to len džob, nie je to dreamjob, je to poslanie. To, čo vás ťahá k tomu, čo robíte. Prečo sa opakovane rozhodujete vydávať rovnakou cestou aj pri desiatom zamestnávateľovi? Job crafting sa tradične rozdeľuje na tri oblasti, respektíve faktory, ktoré vedú k jeho uskutočneniu. Prvým faktorom je takzvaný kognitívny crafting, respektíve zmena mindsetu, ktorá upravuje nazeranie na to, čomu sa v práci venujeme a v čom spočíva zmysel zamestnania, pre ktoré sme sa rozhodli.
Toho, pre ktoré sa opakovane rozhodneme a ku ktorému inklinujeme vo viere, že možno na tom treťom poste, v inej spoločnosti, to bude všetko inak... a bum, je to skoro podobné. A hoci to býva niekedy dramatický vnútorný monológ, v ktorom sa bijú pocity zúfalstva, radosti a nádeje, je to istým spôsobom signál toho, že náš mindset a kritické uvažovanie o pôsobení v spoločnosti je v neustálom procese adjustácie, respektíve prispôsobovania sa vonkajším okolnostiam.
Kognitívny crafting nás súčasne vedie k tomu, aby sme sa na našu činnosť dívali z rôznych perspektív a dokázali v nej nájsť čosi, čo je pre nás zásadné nielen z hľadiska aktuálneho zamestnania či kariérnych cieľov, ale priamo nášho povahového založenia a hodnotévoh rebríčka, na ktorom si budujeme vlastnú identitu.
Znie to ako samozrejmosť a predsa sa pred pondelkovou poradou desíte predstavy, že budete sedieť oproti večne nespokojnej kolegyni. Pravidelná šichta s flegmatickými kolegami, ktorí majú na všetko čas, vás privádza do nepríčetnosti a čoraz viac vás nahlodáva dojem, že do kolektívu nezapadáte. Nepotrebujete organizovať desať teambuildingov ročne, aby ste si uvedomili, že tímy sa skladajú z rôznych ľudí a vaši kolegovia majú na starosti odlišné úlohy.
Prečo ich nerobíte vy? Zrejme preto, že máte odlišnú kvalifikáciu a skúsenosti. No zmenou interakcií a upravovaním prístupu ku koelgom, sa dokážete dostať nielen do nových svetov či rozumieť profesii lepšie. Zmiernite napätie v kancelárii, ľahšie sa vám bude odovzdávať úloha z pozície nadriadeného a uvidíte súvislosti, ktoré vám v rámci bežnej pracovnej agendy často unikali. To, s kým vám to bude fungovať, ďalej určí, s kým sa ocitnete častejšie v pracovnej zmene či projektoch. Pamätajte na to, že tím môže byť rôzne veľký a interakcie v každej zostave vedú k odlišným výsledkom. Práve v tom spočíva takzvaný sociálny crafting, respektíve definovanie a upravovanie vzťahov na pracovisku.
Nastúpite na pozíciu predavačky a zistíte, že máte cit pre čísla. Ste raňajkový čašník, no stále viac vás to ťahá do kuchyne. Alebo sedíte každý týždeň na zákazníckom centre a pritom by ste najradšej cestovali za klientmi. Ak sa aj vám stalo, že ste si v zamestnaní uvedomili nové silné stránky, popracujte na nich. Odchádzať zo zamestnania kvôli tomu ešte nemusíte.
A na druhej strane, ak u svojich podriadených pozorujete, že sa ich profesia formuje odlišným smerom, ako si plánovali oni sami, dávajte im príležitosti na to, aby sa upskillovali. Otvorene, bez skrytých úmyslov. Zistiť, v čom vynikáme a kam sa uberáme, napokon patrí k task craftingu, tretej zo základných oblastí job craftingu. Skvalitňovanie zamestnania napokon naozaj nezávisí len od zamestnávateľa a akýkoľvek malý krok môže viesť k tomu, že opustíme predstavu o krajšom, lepšie platenom a dokonalom pracovisku. Namiesto toho zmeníme veci znúvtra a to doslova. Zamestnanecká retencia a neodolateľný employer branding už budú len vedľajším produktom zmysluplnej a cieľavedomej formy job craftingu.