[title]Visual merchandiser pre Reserved[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/vizualista-pre-fashion-znacku-reserved-2925[/link]
[info]LPP / nástup od 15.12. 2022 / Bratislava[/info]
[/offer]
[articles]
[article]
[title]Ako si spríjemniť deň v práci - vyskúšajte týchto pár trikov[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/ako-si-sprijemnit-pracovny-den-skuste-tieto-tipy[/link]
[/article][article]
[title]Overemployment - trend, ktorým sa snažíme prežiť infláciu[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/subezne-zamestnanie-ako-prezit-rast-inflacie[/link]
[/article]
[/articles]
Assesment centrá sú pri odhaľovaní pravého potenciálu kandidátov veľmi vďačnými metódami. Zistite na nich, či je pracovná úloha skutočne vhodná pre všetkých adeptov, ktorí prešli prvým kolom výberového konania. Vyfiltrujete nimi ťahúnov aj tímových hráčov. Ibaže odhaliť skutočné kvality zamestnanca si žiada obvykle viac času, než pár hodín testovania. Takže ak aj assessment centrom prejdú zdanlivo vhodní adepti, časom sa môže ukázať, že v praxi ste ich neodhadli správne.
\nZabúdať však netreba ani na to, že opakovaním činností sa dostáva každý pracovník do stereotypu. Zatiaľ čo si kreatívny a pracovitý človek dokáže poradiť s úlohami aj potom, čo splní denný plán, nezaujatý pracovník sa - naopak - nezaoberá kvalitou vykonanej práce. Často ju dokonca môže odkladať. Snažte sa však vyhnúť tomu, že výkonných zamestnancov vyťažíte ešte viac. Tipovať hranicu únosnosti pridávaním ďalších zadaní sa niekedy nevypláca a pochybenie pri nových úlohách môže viesť k vyhoreniu.
\n[offer]
[title]MIMEriadny obchodník[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/hladame-mimeriadneho-obchodnika-2923[/link]
[info]MIME Digital/ nástup od 15.12. 2022 / Bratislava[/info]
[/offer]
[articles]
[article]
[title]Zlá atmosféra na pracovisku vám môže spôsobiť krízu identity[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/kriza-identity-na-pracovisku-priciny[/link]
[/article][article]
[title]Elon Musk ako CEO: Vyrazil polovicu personálu, zakázal prácu z domu[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/elon-musk-prehana-praca-z-domu-v-twitteri-zakazana[/link]
[/article]
[/articles]
Dynamiku pritom možno dosiahnuť aj ad-hoc zadaniami či zdôverením projektu, ktorými nadobudne zamestnanec oprávnený pocit svojej profesionality. Súčasne takto možno pripravovať podriadených na kariérny postup. Pozor si pritom dávajte na to, aby ste neprepadli favoritizmu na pracovisku – z dlhodobého hľadiska sa môže prejaviť na narušení vzťahov medzi ostatnými členmi tímu, čo napokon nepriaznivo poznačí aj výkon vašich obľúbencov.
\nPracovisko by nemalo mať atmosféru bojovej arény a vaši zamestnanci sa k sebe nemusia správať ako gladiátori. Tomu zabráni aj kombinácia kratších porád počas týždňa. Kreatívnejšie a kratšie vedené mítingy vás usmernia aj pri nastavovaní nových vzorcov v pracovnom týždni. Skúste ich v priebehu roka načasovať inak, trebárs sezónne. Okrem porád však môžete zaviesť aj skupinové sedenia, špeciálne školiace tréningy, interné konferencie, prípadne v určitých intervaloch striedať zloženie pracovných skupín. Zamestnanci vnímajúci, že ich pracovný týždeň sa neustále mení, dynamiku ocenia väčšmi, než dochádzky na monotónne pondelkové porady.
\n[offer]
[title]Čašník/Čašníčka[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/casnik-casnicka-2924[/link]
[info]Thermalpark DS/ nástup od 15.12. 2022 / Dunajská Streda[/info]
[/offer]
[articles]
[article]
[title]6 spôsobov, ako zvýšiť pracovnú morálku zamestnancov[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/6-sposobov-ako-zvysit-pracovnu-moralku-zamestnancov[/link]
[/article][article]
[title]Stačí zmeniť pár pravidiel a produktivita sa zvýši - ktoré to sú?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/staci-zmenit-par-zauzivanych-pravidiel-a-budete-produktivnejsimi[/link]
[/article]
[/articles]
Vy sami najlepšie viete, aká je vaša krivka výkonnosti počas dňa. Pokiaľ krátko po obede pociťujete únavu, nesnažte sa ju za každú cenu potláčať v zamestnancoch tým, že budú mať k dispozícii toľko kávy, koľko budú chcieť. Chvíľkové spomalenie pracovného tempa bude v prospech výkonu podniku aj jednotlivcov. Presviedčaním o tom, že je potrebné fungovať na sto percent počas celého dňa, vyvoláte znechutenie a burnout rýchlejšie, než sa nazdáte. Ak je hromadné prepúšťanie a hľadanie nových pracovníkov tým posledným, čo potrebujete, práve pár drobných zmien v pracovnom harmonograme dopomôže k udržateľnej efektivite na pracovisku.
\n\n
Foto: Pexels
',category:"Svet zamestnávateľov",published:!0,scheduled:!1,author:"Ján Krajč"}Nie je to omyl. Boreout je naozaj iný typ vyhorenia, než burnout. Prvé príznaky toho, že máte v tíme zamestnancov, ktorí majú blízko k boreoutu, sú viditeľné skôr, než pri tých s burnoutom. Toto vyhorenie z nudy je totiž podmienené náročnosťou pracovných úloh a skutočnými schopnosťami jednotlivcov, ktorí vykonávajú pridelené projekty. Prevenciou voči nemu je dobrá stratégia plánovania a controlling vykonaných úloh, no takisto pravidelná komunikácia s pracovníkmi. Zlaté pravidlo - nezostávajte pri jednom vzorci pracovného režimu dlhodobo.
Krivka výkonnosti sa od prijatia do zamestnania zvykne prehlbovať smerom nadol. Ako toto negatívum obrátiť do plusu? Skúsení uchádzači, ktorí sa už na trhu práce pohybujú nejaký ten piatok, vedia, ako fungujú pracovné pohovory. Preto preskočte úvodné kolo základných otázok a sústreďte sa namiesto toho na realitu pracovného režimu. Pri otázkach o predchádzajúcich skúsenostiach sa zamerajte napríklad na to, aká bola posledná pracovná doba a ako sa jej daná osoba prispôsobovala. Tak spoznáte dôležité súvislosti.
Assesment centrá sú pri odhaľovaní pravého potenciálu kandidátov veľmi vďačnými metódami. Zistite na nich, či je pracovná úloha skutočne vhodná pre všetkých adeptov, ktorí prešli prvým kolom výberového konania. Vyfiltrujete nimi ťahúnov aj tímových hráčov. Ibaže odhaliť skutočné kvality zamestnanca si žiada obvykle viac času, než pár hodín testovania. Takže ak aj assessment centrom prejdú zdanlivo vhodní adepti, časom sa môže ukázať, že v praxi ste ich neodhadli správne.
Zabúdať však netreba ani na to, že opakovaním činností sa dostáva každý pracovník do stereotypu. Zatiaľ čo si kreatívny a pracovitý človek dokáže poradiť s úlohami aj potom, čo splní denný plán, nezaujatý pracovník sa - naopak - nezaoberá kvalitou vykonanej práce. Často ju dokonca môže odkladať. Snažte sa však vyhnúť tomu, že výkonných zamestnancov vyťažíte ešte viac. Tipovať hranicu únosnosti pridávaním ďalších zadaní sa niekedy nevypláca a pochybenie pri nových úlohách môže viesť k vyhoreniu.
Dynamiku pritom možno dosiahnuť aj ad-hoc zadaniami či zdôverením projektu, ktorými nadobudne zamestnanec oprávnený pocit svojej profesionality. Súčasne takto možno pripravovať podriadených na kariérny postup. Pozor si pritom dávajte na to, aby ste neprepadli favoritizmu na pracovisku – z dlhodobého hľadiska sa môže prejaviť na narušení vzťahov medzi ostatnými členmi tímu, čo napokon nepriaznivo poznačí aj výkon vašich obľúbencov.
Pracovisko by nemalo mať atmosféru bojovej arény a vaši zamestnanci sa k sebe nemusia správať ako gladiátori. Tomu zabráni aj kombinácia kratších porád počas týždňa. Kreatívnejšie a kratšie vedené mítingy vás usmernia aj pri nastavovaní nových vzorcov v pracovnom týždni. Skúste ich v priebehu roka načasovať inak, trebárs sezónne. Okrem porád však môžete zaviesť aj skupinové sedenia, špeciálne školiace tréningy, interné konferencie, prípadne v určitých intervaloch striedať zloženie pracovných skupín. Zamestnanci vnímajúci, že ich pracovný týždeň sa neustále mení, dynamiku ocenia väčšmi, než dochádzky na monotónne pondelkové porady.
Vy sami najlepšie viete, aká je vaša krivka výkonnosti počas dňa. Pokiaľ krátko po obede pociťujete únavu, nesnažte sa ju za každú cenu potláčať v zamestnancoch tým, že budú mať k dispozícii toľko kávy, koľko budú chcieť. Chvíľkové spomalenie pracovného tempa bude v prospech výkonu podniku aj jednotlivcov. Presviedčaním o tom, že je potrebné fungovať na sto percent počas celého dňa, vyvoláte znechutenie a burnout rýchlejšie, než sa nazdáte. Ak je hromadné prepúšťanie a hľadanie nových pracovníkov tým posledným, čo potrebujete, práve pár drobných zmien v pracovnom harmonograme dopomôže k udržateľnej efektivite na pracovisku.
Foto: Pexels