[title]Lidl Insiders - Marketing (platená stáž)[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/platena-staz-lidl-insiders-marketing-4116[/link]
[info]Lidl / nástup od 18.5. 2023 / Bratislava[/info]
[/offer]
Prvou je, že znenie pracovnej ponuky rozhoduje o tom, či sú pre ľudí v produktívnom veku atraktívnymi zamestnávateľmi. Druhou hodnotnou informáciou je tá, že ich prístup k terajším zamestnávateľom ovplyvňuje aj to, akou rýchlosťou môžu obsadiť voľnú pracovnú pozíciu. Pretože práve referencie dokážu ušetriť dostatok času aj financií na recruiting. V podobne veľkej miere, konkrétne až z 27%, si mladí ľudia hľadajú prácu cielene, to znamená, že spoločnosti, v ktorých majú záujem pôsobiť, oslovujú prostredníctvom ich vlastných webových stránok, eventuálne kontaktných formulárov.
\n[articles]
[article]
[title]Talent pool nie je len jeden. Kde všade hľadať tajné zdroje šikovných pracovníkov?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/talent-pool-inak-najdite-zdroje-kvalifikovanych-pracovnikov[/link]
[/article][article]
[title]Náborový marketing vás ako zamestnávateľov zatraktívni, no naozaj ním predstavujete svoju jedinečnosť?[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/naborovy-marketing-ako-na-naborove-video[/link]
[/article]
[/articles]
Brať tieto dáta na ľahkú váhu by bola škoda, keďže až 82% respondentov uviedlo, že práve stabilné zamestnanie je pre nich v budovaní kariéry tým najdôležitejším aspektom. To sa premieta aj do vnímania pracovných benefitov. Pri výbere zamestnania sa až 34% opýtaných vyjadrilo k tomu, že možnosť získania trvalého pracovného pomeru je pre nich rozhodujúca. Na prvom mieste v rámci atraktivity zamestnania skončila, podľa predpokladov, výška mzdy. Tá suverénne prekonala ostatné benefity a faktory o viac ako 30%.
[offer]
[title]Programátor C#[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/programator-c-4108[/link]
[info]NordERP / nástup od 18.5. 2023 / Banská bystrica[/info]
[/offer]
Zaujímavosť pracovnej náplne sa s podielom 37% zaradila hneď pod výškou mzdy. Prekvapivo nízko však skončili funkčné benefity ako možnosť odborného rastu či kariérneho postupu. A vzhľadom na to, že sa celkového prieskumu z viac ako sedemdesiatich percent zúčastnili respondenti od 22 do 29 rokov, sú tieto výsledky odlišné od tých benefitov, ktoré sa snažia zamestnávatelia zdôrazňovať pri získavaní nových zamestnancov.
\n[articles]
[article]
[title]Downshifting tlačí na ekonomiku: Všadeprítomnou automatizáciou sa hodnota manuálnej práce prekvapivo zvyšuje[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/downshifting-ekonomika-automatizacia-dviha-cenu-manualnej-prace-remeselnej-vyroby[/link]
[/article][article]
[title]Hush tripy sa taja, pokým sa na ne nepríde. Zbaliť sa a vycestovať bez udania dôvodu však znamená pracovné riziko[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/hush-trip-neduh-medzi-dialkovymi-pracovnikmi[/link]
[/article]
[/articles]
Rovnováha medzi prácou a súkromím je pre mileniálov a generáciu Z mimoriadne zásadná. Bezpochyby je to faktor, ktorý pri výbere zamestnania rozhoduje. Z hľadiska životných vyhliadok, ktoré sledovali, čo je pre ľudí v rámci uspokojenia ich potrieb prioritné, prevýšilo cestovanie dokonca aj túžbu osamostatniť sa či založiť si rodinu.
\n[offer]
[title]Office managerka[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/office-manager-asistentka-4109[/link]
[info]KEMA SK / nástup od 18.5. 2023 / Bratislava[/info]
[/offer]
Až 71% opýtaných zdôraznilo, že môcť chodiť na dovolenky je pre nich takmer rovnako podstatné, ako dokázať platiť účty a náklady na bývanie či štúdium. Na druhej strane, z celej vzorky len 20% respondentov priznalo, že by sa niekedy v budúcnosti plánovali presťahovať do zahraničia. U účastníkov prieskumu boli súčasne spozorované viaceré spoločné črty. Spokojnejší a optimisticky naladení sú prevažne ľudia vo veku 26-29 rokov. Najmladší absolventi stredných škôl a tí vo veku do 22 rokov sa v prieskume prejavili ako opatrnejší a s nižšou mierou sebadôvery. Práca však nie je pre mladých ľudí všetkým. Napokon, na otázku, či by chceli pokračovať v budúcnosti v ďalšom štúdiu, reagovalo pozitívne až 45%, vrátane tých s ukončeným vysokoškolským vzdelaním a aktívne pôsobiacich na trhu práce.
\n',category:"Dátové prieskumy",published:!0,scheduled:!1,author:"Ján Krajč"}
Prieskum s názvom Mladí ľudia a trh práce, ktorý sa uskutočnil počas minulého roka v období október-november 2022 a bol realizovaný pre Národný inštitút vzdelávania a mládeže, preukázal, že ľudia vo veku od 18 do 29 rokov majú pri hľadaní práce záujem o referencie a odporúčania známych. Výskumná správa upozornila na rozdielny prístup tých respondentov, ktorí si prácu hľadali, no zostali nezamestnaní a tých, ktorí prácu našli a udržali si ju. Kým prvá skupina uviedla ako hlavný zdroj hľadania pracovných príležitostí pracovné portály, skupina zamestnaných respondentov sa v rovnakej miere odvolávala na odporúčania priateľov a známych. Už tieto dáta signalizujú, že networking a budovanie priateľstiev dokážu ovplyvniť kariéru jednotlivcov a mladé generácie si to uvedomujú.
Uchádzanie sa o pracovnú pozíciu prostredníctvom inzertných portálov však nepopreli ani zamestnaní respondenti. Ba čo viac, odporúčania priateľov a známych a reagovanie na pracovné ponuky delilo v prieskume len jediné percento. Naproti tomu, sociálne siete ako spôsob hľadania pracovných ponúk spomenuli približne 4% všetkých zúčastnených. Pre zamestnávateľov z toho vyplývajú dve zásadné informácie.
Prvou je, že znenie pracovnej ponuky rozhoduje o tom, či sú pre ľudí v produktívnom veku atraktívnymi zamestnávateľmi. Druhou hodnotnou informáciou je tá, že ich prístup k terajším zamestnávateľom ovplyvňuje aj to, akou rýchlosťou môžu obsadiť voľnú pracovnú pozíciu. Pretože práve referencie dokážu ušetriť dostatok času aj financií na recruiting. V podobne veľkej miere, konkrétne až z 27%, si mladí ľudia hľadajú prácu cielene, to znamená, že spoločnosti, v ktorých majú záujem pôsobiť, oslovujú prostredníctvom ich vlastných webových stránok, eventuálne kontaktných formulárov.
Brať tieto dáta na ľahkú váhu by bola škoda, keďže až 82% respondentov uviedlo, že práve stabilné zamestnanie je pre nich v budovaní kariéry tým najdôležitejším aspektom. To sa premieta aj do vnímania pracovných benefitov. Pri výbere zamestnania sa až 34% opýtaných vyjadrilo k tomu, že možnosť získania trvalého pracovného pomeru je pre nich rozhodujúca. Na prvom mieste v rámci atraktivity zamestnania skončila, podľa predpokladov, výška mzdy. Tá suverénne prekonala ostatné benefity a faktory o viac ako 30%.
Zaujímavosť pracovnej náplne sa s podielom 37% zaradila hneď pod výškou mzdy. Prekvapivo nízko však skončili funkčné benefity ako možnosť odborného rastu či kariérneho postupu. A vzhľadom na to, že sa celkového prieskumu z viac ako sedemdesiatich percent zúčastnili respondenti od 22 do 29 rokov, sú tieto výsledky odlišné od tých benefitov, ktoré sa snažia zamestnávatelia zdôrazňovať pri získavaní nových zamestnancov.
Rovnováha medzi prácou a súkromím je pre mileniálov a generáciu Z mimoriadne zásadná. Bezpochyby je to faktor, ktorý pri výbere zamestnania rozhoduje. Z hľadiska životných vyhliadok, ktoré sledovali, čo je pre ľudí v rámci uspokojenia ich potrieb prioritné, prevýšilo cestovanie dokonca aj túžbu osamostatniť sa či založiť si rodinu.
Až 71% opýtaných zdôraznilo, že môcť chodiť na dovolenky je pre nich takmer rovnako podstatné, ako dokázať platiť účty a náklady na bývanie či štúdium. Na druhej strane, z celej vzorky len 20% respondentov priznalo, že by sa niekedy v budúcnosti plánovali presťahovať do zahraničia. U účastníkov prieskumu boli súčasne spozorované viaceré spoločné črty. Spokojnejší a optimisticky naladení sú prevažne ľudia vo veku 26-29 rokov. Najmladší absolventi stredných škôl a tí vo veku do 22 rokov sa v prieskume prejavili ako opatrnejší a s nižšou mierou sebadôvery. Práca však nie je pre mladých ľudí všetkým. Napokon, na otázku, či by chceli pokračovať v budúcnosti v ďalšom štúdiu, reagovalo pozitívne až 45%, vrátane tých s ukončeným vysokoškolským vzdelaním a aktívne pôsobiacich na trhu práce.