[title]Masérka[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/maserka-3129[/link]
[info]Masáže Silvia / nástup od 26.1. 2023 / Košice[/info]
[/offer]
Aj strach o stratu zamestnania na jednej strane či obavy z rastúcej retencie zamestnancov na strane zamestnávateľov pritom môže zmierniť zlepšenie podmienok na prácu. Zdravé pracovisko totiž tvorí predovšetkým príjemná atmosféra. Z prieskumu Harvardskej univerzity dokonca vyplynulo, že zamestnanci si viac ako ultramoderné vybavenie vážia čerstvý vzduch, správne osvetlenie a odhlučnenie v prostredí firmy.
\n[articles]
[article]
[title]Elon Musk v čele Twitteru: zakázal prácu z domu, vyhodil polovicu personálu[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/elon-musk-prehana-praca-z-domu-v-twitteri-zakazana[/link]
[/article][article]
[title]Paranoja produktivity ruší model hybridného pracoviska: Prácu z domu nájdete ťažšie[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/paranoja-produktivity-homeoffice-sledovanie-aktivity-zamestnancov[/link]
[/article]
[/articles]
Starostlivosť o zamestnancov teda začína výberom budovy a administratívnych miest. Do wellness programu zamestnávateľa by však mala patriť aj zdravá komunikácia. Aj nežiaduce dovolávanie sa a o vypisovanie emailov mimo pracovnej doby má vplyv na produktivitu zamestnancov a ich spokojnosť v práci.
\n[offer]
[title]Medior/Senior Wordpress Developer[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/medior-senior-wordpress-webdeveloper-3126[/link]
[info]Stella Digital / nástup od 23.1. 2023 / Žilina[/info]
[/offer]
Než sa teda začnete zaoberať rekreačnými príspevkami a možnosťami podnikového wellnessu, je múdrejšie sústrediť pozornosť na spokojnosť zamestnancov a ich reálne potreby. Zohľadnení by mali byť najmä tí, ktorí zotrvali u vás dlhšie. Práve medzi nimi sa nachádzajú najspoľahlivejší a najprínosnejší pracovníci. K zdravému rozvoju wellness programu zamestnancov prispieva aj dôvera a poskytnutie sloboda. Tú im poskytnete tým, že ich nebudú neustále kontrolovaní
\n[articles]
[article]
[title]Zlá atmosféra na pracovisku môže spsôob aj krízu identity[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/kriza-identity-na-pracovisku-priciny[/link]
[/article][article]
[title]O inflačnú pomoc možno žiadať len do konca roka - týka sa aj zariadení[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/inflacna-pomoc-ziadosti-jednorazova-pomoc-obcanom[/link]
[/article]
[/articles]
Pokiaľ sa šikovní zamestnanci na svojom pracovnom mieste, či v organizácii firmy udržali dlhšie, ako dva roky, zo zákona im vyplýva právo na príspevok na rekreáciu od zamestnávateľa. Výška tohto príspevku v jednom roku nepresahuje sumu 275 eur.
\n[offer]
[title]Správca hotela[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/spravca-hotela-3110[/link]
[info]MS Systém / nástup od 31.12. 2022 / Humenné[/info]
[/offer]
Z hľadiska výdavkov je protihodnota v podobe výkonnosti a dobrého mena spoločnosti násobne vyššia, no ak by sme premietli preplatenie nákladov na rekreáciu v takejto výške do reálnej skúsenosti, dá sa hovoriť približne o jednom víkendovom pobyte vo wellness rezorte. Podnikový wellness by mal byť naproti tomu dlhodobou súčasťou zdravo fungujúcej firemnej kultúry.
\n[articles]
[article]
[title]Manažment odmeňovania priláka do firmy schopných zamestnancov[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/manazment-odmenovania-slusny-plat-kvalifikovany-zamestnanec[/link]
[/article][article]
[title]Stravovacie karty namiesto gastrolístkov: Praocvný obed zaplatíte už len elektronicky[/title]
[link]https://pracuj.sk/magazin/elektronicke-stravovacie-karty-od-januara[/link]
[/article]
[/articles]
Stať sa žiadaným a atraktívnym zamestnávateľom znamená prejaviť záujem o potreby zamestnancov a zároveň pritom vnímať rizikové body v komunikácii medzi manažmentom a podriadenými, ako aj medzi manažérmi a vedením spoločnosti. Obedné pauzy by z toho dôvodu rovnako nemali byť zanedbateľnou časťou pracovnej doby.
\n[offer]
[title]Účtovník[/title]
[link]https://pracuj.sk/ponuka/uctovnik-3133[/link]
[info]TaxWise / nástup od 27.1. 2023 / Bratislava[/info]
[/offer]
Nielenže ich je potrebné riadne evidovať v dochádzke každého zamestnanca, no sú často jedinou príležitosťou na rekreáciu počas pracovného dňa. Či už do tohto časového úseku zakomponujete office jógu, skupinové terapie na tému vyhorenia alebo podovolenkového blues, prípadne len skvalitnite ponuku podnikovej jedálne, rozhodne tým prispejete k budovaniu stabilného a účinného wellness programu. A čo je dôležitejšie, presvedčíte tým členov tímu, že ich pracovisko poskytuje dostatok možností na zdravé fungovanie aj kariérny rast.
',category:"Ľudské zdroje",published:!0,scheduled:!1,author:"Ján Krajč"}Absencia zdravého pracovného prostredia je centrálnym dôvodom, kvôli ktorému sa ľudia odmietajú vrátiť naspäť do režimu, v ktorom fungovali pred pandémiou. Novovznikajúce faktory stresu, ktoré vyplývajú predovšetkým zo súčasných ekonomických podmienok, zvyšujú tlak na pracoviskách. Do nemalej miery k tomu príspieva aj syndróm paranoje produktivity. Zamestnávatelia sa preto uchyľujú k čoraz agresívnejším metódam, akými udržať zamestnancov vo firme. To sa však môže vypomstiť.
Núteným návratom do zamestnania si môžu uškodiť aj samotní manažéri. Nedávny prípad agresívnej vedúcej reštaurácie Olive Garden v Kansase, ktorá zastrašovala zamestnancov tým, že môžu na voľno zabudnúť, aj keby boli skutočne chorí, vyústil do jej okamžitej výpovede. Je síce pochopiteľné, že z hľadiska riadnej prevádzky je potrebné - aj kvôli zákonu - viesť zamestnaneckú agendu prehľadne. No s toxickým riadením sa potýkajú aj pracovníci Apple, Tesly či JP Morgan.
Aj strach o stratu zamestnania na jednej strane či obavy z rastúcej retencie zamestnancov na strane zamestnávateľov pritom môže zmierniť zlepšenie podmienok na prácu. Zdravé pracovisko totiž tvorí predovšetkým príjemná atmosféra. Z prieskumu Harvardskej univerzity dokonca vyplynulo, že zamestnanci si viac ako ultramoderné vybavenie vážia čerstvý vzduch, správne osvetlenie a odhlučnenie v prostredí firmy.
Starostlivosť o zamestnancov teda začína výberom budovy a administratívnych miest. Do wellness programu zamestnávateľa by však mala patriť aj zdravá komunikácia. Aj nežiaduce dovolávanie sa a o vypisovanie emailov mimo pracovnej doby má vplyv na produktivitu zamestnancov a ich spokojnosť v práci.
Než sa teda začnete zaoberať rekreačnými príspevkami a možnosťami podnikového wellnessu, je múdrejšie sústrediť pozornosť na spokojnosť zamestnancov a ich reálne potreby. Zohľadnení by mali byť najmä tí, ktorí zotrvali u vás dlhšie. Práve medzi nimi sa nachádzajú najspoľahlivejší a najprínosnejší pracovníci. K zdravému rozvoju wellness programu zamestnancov prispieva aj dôvera a poskytnutie sloboda. Tú im poskytnete tým, že ich nebudú neustále kontrolovaní
Pokiaľ sa šikovní zamestnanci na svojom pracovnom mieste, či v organizácii firmy udržali dlhšie, ako dva roky, zo zákona im vyplýva právo na príspevok na rekreáciu od zamestnávateľa. Výška tohto príspevku v jednom roku nepresahuje sumu 275 eur.
Z hľadiska výdavkov je protihodnota v podobe výkonnosti a dobrého mena spoločnosti násobne vyššia, no ak by sme premietli preplatenie nákladov na rekreáciu v takejto výške do reálnej skúsenosti, dá sa hovoriť približne o jednom víkendovom pobyte vo wellness rezorte. Podnikový wellness by mal byť naproti tomu dlhodobou súčasťou zdravo fungujúcej firemnej kultúry.
Stať sa žiadaným a atraktívnym zamestnávateľom znamená prejaviť záujem o potreby zamestnancov a zároveň pritom vnímať rizikové body v komunikácii medzi manažmentom a podriadenými, ako aj medzi manažérmi a vedením spoločnosti. Obedné pauzy by z toho dôvodu rovnako nemali byť zanedbateľnou časťou pracovnej doby.
Nielenže ich je potrebné riadne evidovať v dochádzke každého zamestnanca, no sú často jedinou príležitosťou na rekreáciu počas pracovného dňa. Či už do tohto časového úseku zakomponujete office jógu, skupinové terapie na tému vyhorenia alebo podovolenkového blues, prípadne len skvalitnite ponuku podnikovej jedálne, rozhodne tým prispejete k budovaniu stabilného a účinného wellness programu. A čo je dôležitejšie, presvedčíte tým členov tímu, že ich pracovisko poskytuje dostatok možností na zdravé fungovanie aj kariérny rast.